مروان برغوثی، عضو اسیر کمیته مرکزی جنبش فتح و رهبر اعتصاب غذای "کرامت" در زندان‌های رژیم صهیونیستی نسبت به بازگشت بر سر میز مذاکرات سازش بر اساس همان قواعد قبلی هشدار داد.

به گزارش جماران ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مروان برغوثی با انتشار نامه‌ای از داخل سلول انفرادی "جلمه"، تاکید کرد که مذاکرات بدون تعهد رسمی رژیم صهیونیستی برای پایان اشغالگری، توقف شهرک‌سازی‌ها، عقب نشینی به مرزهای سال ۱۹۶۷، به رسمیت شناختن حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود از جمله تاسیس کشور به پایتختی قدس، به رسمیت شناختن حق بازگشت آوارگان فلسطینی، آزادی اسرا و بازداشت شدگان قبل از بازگشت به سر میز مذاکرات سازش هیچ فایده ای ندارد.

 

برغوثی همچنین بر لزوم همبستگی جنبش زنده نگه داشتن یاد و خاطره فاجعه اشغال فلسطین با جنبش مردمی همبستگی با اسرا در آستانه پنجاهمین سال استعمارگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال شده عربی در سال ۱۹۶۷ تاکید کرد.

وی در ادامه به اسرای قهرمانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند درود فرستاد و تاکید کرد که آنها صفحه درخشان جدیدی را در تاریخ رشادت‌های جنبش اسیر و مبارزات ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی و کرامت رقم می‌زنند و بذر امید را در دل نسل‌های آتی کاشته و آنرا با گوشت و خون خود پرورش می‌دهند.

برغوثی با اسرا و ملت فلسطین عهد بست که تا تحقق اهداف نبرد آزادی و کرامت فلسطین، به این راه ادامه خواهد دهد و هیچ چیزی نمی‌تواند اراده اسرا را که برگرفته از اراده ملت بزرگ فلسطین است، در هم بشکند.

وی در ادامه بیانیه خود به شدت حملات بی‌رحمانه علیه اسرایی که برای احقاق حقوق و خواسته‌های بحق و انسانی خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند، محکوم کرد و از ضرب و شتم صدها تن از آنها، جابجایی گسترده این اسرا، ممانعت از ملاقات وکلا با آنها و انتقال اسرا به سلول‌های انفرادی انتقاد و در عین حال تاکید کرد که با وجود تمامی این باج‌گیری‌های بی‌ارزش و اقدامات سخت و شروط وحشیانه، ما عزم و اراده و ایمان خود به پیروزی را حفظ می‌کنیم.

این رهبر اسیر فلسطینی گروه‌های فلسطینی و در راس آنها دو جنبش فتح و حماس را به آشتی ملی و از سر گیری گفتگوها به منظور دستیابی به سند مشارکت و جلوگیری از فروپاشی نظام سیاسی ضعیف شده فلسطین و نیز تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی طرف‌ها و از سرگیری زندگی دموکراتیک و احیای وحدت ملی در برابر رژیم صهیونیستی به تاسی از اسرا فراخواند.

وی از ملت فلسطین نیز خواست که بزرگترین جنبش مردمی و اعتصاب سراسری را به منظور اعتبار بخشی به گفتمان آزادی خواهی ملی در پنجاهمین سالگرد شکل گیری استعمار رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و در آستانه هفتادمین سالگرد فاجعه اشغال تشکیل دهند.

برغوثی تاکید کرد که نبرد آزادی و کرامت بخشی جدا نشدنی از مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و تلاش برای براندازی نظام آپارتایدی ظالم در فلسطین است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.