پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، دو شغله بودن وزیرآموزش و پرورش را منتفی دانست و گفت: دو شغله بودن دکتر دانش آشتیانی موضوعیت ندارد.

به گزارش جماران ، یوسف نجفی اظهار کرد: آقای دکتر دانش آشتیانی عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ( تهران ) بوده و هستند.

 

وی افزود: در سال ۱۳۹۳ ایشان با اعضای خانواده مبادرت به تاسیس یک شرکت با مسئوولیت محدود با عنوان «آمیتیس طراوت کودکی» می کنند، مطابق اصل ۱۴۱ قانون اساسی و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، این امر جواز داشته و کاملا مجاز می باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که درآبان ماه ۱۳۹۵ دکتر دانش موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش می شوند، گفت: به دلیل تغییر در شرایط ، ایشان در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۹۵ استعفای خود را به هیات مدیره و مدیرعامل شرکت «آمیتیس طراوت کودکی» ارائه می نمایند که در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۹۵ این استعفا مورد موافقت هیات مدیره قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: طی یک فقره سند رسمی صلح منقول در دفتر اسناد رسمی در تاریخ ۵ دی ماه ۹۵ ایشان ، کلیه حق و حقوقی که نسبت به شرکت داشتند را به فرد دیگری صلح می کنند.

نجفی ادامه داد: به دنبال این جریان،‌ مجمع عمومی فوق العاده شرکت در تاریخ ۳ اسفند ماه ۹۵ تشکیل جلسه می دهد و ضمن تنفیذ و تایید سند صلح و انتقال کلیه سهم الشرکه، خروج ایشان از شرکت به تصویب می رسد واین مجمع اعلام می کند که ایشان هیچ گونه حق و سمتی در شرکت مذکور ندارند.

وی افزود: مراتب جهت ثبت در اداره ثبت شرکت ها اعلام و از طریق پست سفارشی ارسال می شود، ضمن آن که، این صورتجلسه در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۹۵ تحویل اداره پست می شود .( تمامی مدارک و مستندات هم موجود است ).

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تاکیدکرد: صرفا عضویت و مدیریت در شرکت های خصوصی منع قانونی دارد و داشتن سهام منع قانونی ندارد، گرچه وزیرآموزش و پرورش هم سهام خود را صلح می کنند و هم بلافاصله پس از انتصاب به عنوان وزیر، از عضویت و مدیریت این شرکت استعفا می دهند، لذا موضوع دوشغله بودن ایشان موضوعیتی ندارد.   

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.