منبعی در وزارت خارجه قزاقستان با اعلام ورود تمامی هیات‌های مشارکت‌کننده در مذاکرات صلح سوریه، به آستانه، اعلام کرد ایجاد «مناطق امن» از محورهای این نشست خواهد بود.

به گزارش جماران به نقل از اسکای‌نیوز، یک منبع در وزارت خارجه قزاقستان از ورود تمامی هیات‌های مشارکت‌کننده در مذاکرات صلح سوریه، به آستانه خبر داد.

 

«استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، هیات‌های معارضان مسلح سوری به ریاست ُمحمد علوش» و هیات دولت سوریه به ریاست «بشار الجعفری» در نشست امروز حضور خواهند داشت. «استوارت جونز» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور دور، به‌عنوان ناظر در این نشست مشارکت می‌کند.

طبق اعلام منبع مذکور، مذاکرات آستانه بعد از ظهر امروز- چهارشنبه- در قالب نشست‌هایی جداگانه با میانجی‌گری «الکساندر لاورینتیف» فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برگزار خواهد شد.

این دور از نشست بر نظارت به آتش‌بس، تبادل اسرا و ایجاد «مناطق امن» متمرکز می‌شود.

در این چارچوب، روسیه پیشنهاد مفصلی مبتنی بر ایجاد چهار منطقه «کاهش تنش» در سوریه مطرح کرده است که مستلزم تشکیل یک کارگروه از میان نمایندگان کشورهای ضامن برای تعیین نقشه مرزی این مناطق و اتخاذ تدابیر لازم برای بیرون راندن عناصر داعش و جبهه النصره از آن است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.