رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: خواهر خواندگی شهر سبزوار با شهر هرات در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و خراسان‌رضوی به تصویب رسید.

به گزارش جماران ، محمد علی آبادی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: به دلیل وجود آرامگاه مرحوم ملاحسین کاشفی صاحب کتاب روضه الشهدا در شهرهرات این خواهر خواندگی و افزایش مبادلات فرهنگی و هنری بین دو شهرستان صورت می‌گیرد. 

 

وی ادامه داد: با توجه به  فعالیت 11 مؤسسه قرآنی شورای عالی قرآن در شهرستان سبزوار شورای عالی قرآن و کمیته نخبگان قرآنی برای حمایت از فعالان این عرصه در شهرستان تشکیل شد.    

علی آبادی افزود: ستاد مهدویت نیز با موافقت و دستور نماینده ولی فقیه خراسان‌رضوی به این شهرستان ابلاغ  و اعضا حقیقی و حقوقی این ستاد مشخص شد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت:  امسال برای نخستین بار جشنواره دو سالانه ملی فیلم نامه نویسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد به شهرستان سبزوار اختصاص یافت که هم اکنون این دبیرخانه فعال شده است. 

علی آبادی عنوان کرد: امسال در روز خبرنگار نمایشگاه استانی مطبوعات در این شهرستان برگزار و همچنین  مراسم سالروز درگذشت استاد قندی پدر روزنامه نگاری ایران در زادگاهش سبزوار برگزار می‌شود. 

وی گفت: 12 گروه موسیقی در این شهرستان ساماندهی و در حال فعالیت هستند، گرچه در سال‌های گذشته نمایشگاه های کتاب و کنسرت‌های موسیقی بدون هماهنگی و استعلام با اداره ارشاد پلمپ می‌شد ولی با هماهنگی و تعاملات صورت گرفته این مشکل تا حدودی برطرف شده است.

علی آبادی اظهار کرد: هم اکنون چهار درخواست برای برگزاری چهار کنسرت به این اداره ارسال شده که در حال بررسی برای صدور مجوز است. 

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان سبزوار افزود: شعبهای از خانه مطبوعات استان با هماهنگی انجام شده با رئیس خانه مطبوعات استان در شهرستان سبزوار راه اندازی میشود.

علی آبادی با اشاره به نخستین مراسم سالگرد پدر شعر انقلاب استاد حمید سبزواری گفت: این مراسم 18 خردادماه در جوار آرامگاه ایشان با حضور شاعران مطرح کشوری برگزار خواهدشد. 

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان سبزوار افزود: در مراسم سالگرد استاد سبزواری علاوه بر تشکیل دبیرخانه سرودهای انقلابی نشان ملی «حمید» به برترین شاعر کشور در عرصه انقلاب و مقاومت اهدا می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.