رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تقلای آمریکایی ها برای مشارکت در عملیات زمینی برای آزادسازی شهرهای مرزی عراق در استان الانبار سخن گفت و در عین حال تاکید کرد که دولت و پارلمان عراق اجازه مشارکت به این نیروها را در عملیات آتی نخواهد داد.

به گزارش جماران، حاکم الزاملی روز سه شنبه در گفت وگویی با السومریه نیوز ، اظهار داشت، آمریکایی ها به هر طریقی تلاش می کنند در عملیات زمینی برای آزادسازی شهرهای 'عنه'،'وراوه' و 'القائم' مشارکت کنند.
وی افزود: آمریکایی ها پیشتر هم تلاش زیادی کردند تا در عملیات زمینی در موصل حضور یابند ، اما هنگامی که ناامید شدند، اکنون برای نبردهای آینده در غرب الانبار خیز برداشته اند.
رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، با بیان اینکه نیروهای زمینی عراق توان و آمادگی آزادی هزاران کیلومتر از اراضی کشور را دارند، افزود تنها کمکی که ممکن است نیاز شود، پوشش هوایی، کمک های لجستیکی و آموزش است.
وی حضور نیروی زمینی آمریکا در جنگ های آزادسازی شهرهای الانبار را توهین به دولت و حاکمیت عراق و اعتبار نیروهای مسلح کشورش دانست و تاکید کرد که دولت و پارلمان عراق به هیچ عنوان اجازه مشارکت آمریکایی ها در جنگ های زمینی الانبار را نخواهند داد. 
به گزارش ایرنا، درباره تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در عراق اکنون آمارهای متفاوتی عنوان می شود که از سه هزار تن تا 15 هزار نفر را در بر می گیرد، اما حاکم الزاملی تعداد نظامیان امریکایی در عراق را حدود 7 هزار نفر اعلام کرد که به گفته وی در پایگاه های بلد (جنوب سامرا در استان صلاح الدین) ، القیاره (جنوب موصل در استان نینوا) و عین الاسد (غرب الرمادی مرکز استان الانبار) مستقر هستند. 
الزاملی همچنین تاکید کرد که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در ارتباط مستقیم با نخست وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح ، وزیر دفاع و فرماندهی عملیات مشترک است و آنها تاکید کرده اند که به هیچ نیروی خارجی برای جنگ های زمینی اجازه مشارکت نخواهند داد. 
برخی خبرگزاری ها طی روزهای اخیر به نقل از منابع غربی خبر داده بودند که آمریکایی ها قصد مشارکت در عملیات آزادسازی شهرهای القائم ، عنه و وراوه در غرب الانبار و درجوار مرزهای سوریه را دارند و به همین منظور نیروهای اضافی به عراق گسیل کرده اند که در پایگاه عین الاسد در غرب الانبار مستقر شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.