وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد 700 هزار شغل طی سال جاری در کشور از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در بخشهای مختلف است.

به گزارش جماران، محمود واعظی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناباد افزود: برای رفع معضل بیکاری باید سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود که دولت یازدهم با درایت این مهم را در اولویت اقدامات خود قرار داده است. 
وی رشد شاخصهای اقتصادی و مهار تورم را از دیگر دستاوردهای مهم دولت یازدهم توصیف و بیان کرد: تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید تورم به 40 درصد افزایش یافته بود ولی با تلاش دولتمردان میزان تورم تک رقمی شده و به 8.6 درصد کاهش یافت. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تحریمها به مانعی برای توسعه و رونق کشور تبدیل شده بود لذا دولت تدبیر و امید در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی گامهای موثری در مسیر اقتصاد مقاومتی و رونق برداشت. با تلاش دولت و رفع تحریمها صادرات روزانه میعانات نفتی ایران به بیش از دو میلیون و 750 هزار بشکه افزایش یافت. 

* 40 درصد فضای مجازی عرصه علم و خدمات 
وی در ادامه همچنین گفت: 40 درصد مصارف فضای مجازی در زمینه های علمی و خدمات، 15 درصد آن خبری و بقیه در سایر بخشها استفاده می شود. تا چندی پیش کمتر از پنج درصد این فضا به عنوان آسیب و غیراخلاقی بود اما هم اینک که این آسیبها به یک درصد کاهش یافته است. 
واعظی یکی از مسائل مورد تاکید رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید در منشور حقوق شهروندی را رعایت حریم خصوصی افراد و کاهش آسیبها در این بخش ذکر و بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این مهم عنایت خاص دارد. 
وی در ادامه اظهار کرد: گناباد از شهرستانهای شاخص در حوزه ارتباطات و آی.سی.تی است. 128 میلیارد ریال در بخشهای ارتباطاتی و مخابراتی این شهرستان امسال هزینه شد و در پایان دولت یازدهم به 210 میلیارد ریال افزایش می یابد. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: افزایش دوبرابری پهنای باند و رشد سه برابری مشترکان اینترنت از جمله خدمات دولت یازدهم در حوزه ارتباطات در گناباد است و هم اکنون اینترنت نسلهای سه و چهار در این شهرستان دائر و متقاضیان شهری و روستایی از خدمات آن بهره مند هستند. 
معاون مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این نشست گفت: 276 طرح مخابراتی با صرف 715 میلیارد ریال دیروز به صورت همزمان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید. 
علی کارگزار افزود: با توجه به راه اندازی اینترنت پرسرعت در 1005 روستای خراسان رضوی زمینه ادامه تحصیل مجازی جوانان روستایی این استان در دانشگاههای مختلف و معتبر کشور فراهم شد. 
عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در راستای عدالت اجتماعی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در قانون تطبیق بودجه سال آینده مسائل مهمی مورد توجه قرار گرفت که از جمله آنها می توان به معافیت مالیاتی تا 20 میلیون ریال حقوق دریافتی، همسان سازی حقوق و دستمزدها، شفاف سازی و یکسانسازی درآمدهای دولتی اشاره کرد. 
حمید بنایی افزود: با اهتمام دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود 30 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساختها و رفع مشکلات بخش ارتباطات شهرستانهای گناباد و بجستان در سالجاری اختصاص یافت. 
محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد هم گفت: در کنار اقدامات شاخص در حوزه ارتباطات در گناباد برخی از روستاها و واحدهای تولیدی این شهرستان در آنتن دهی اینترنت و خطوط تلفن ثابت با مشکلاتی مواجه و نیازمند توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط هستند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.