آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این که دشمنان، شیعیان را به توجه نکردن به قرآن متهم می کنند، گفت: برگزاری مسابقات و فعالیت های قرآنی در ایران اهتمام تشیع به این کتاب الهی را اثبات می کند.

به گزارش جماران ، وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، افزود: برگزاری مسابقات قرآن در ایران به چند دلیل اهمیت دارد از جمله این که به همگان به خصوص میهمانان بین المللی نشان می دهد شیعیان بیش از دیگران نسبت به قرآن و معارف آن اهتمام دارند.
وی بیان کرد: اثر دیگر برگزاری مسابقات قرآنی این است که به نیاز معنوی مردم دنیا پاسخ می دهد؛ دنیای امروز تشنه مذهبی است که از فرهنگ متعالی و آسمانی سرچشمه گرفته باشد، مردم دیگر از مادی گری خسته شده اند و در این زمان تنها اسلام و قرآن است که می تواند نیاز آن ها به معنویت را پاسخ دهد.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های قرآنی در عرصه های بین المللی، ادامه داد: چندی پیش یکی از شخصیت های آمریکایی گفته بود اگر شرایط به همین نحو پیش رود باید منتظر روزی باشیم که مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار شوند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث منطقه، دشمنان و مزدوران وابسته به آن ها متوجه قدرت قرآن شدند و تلاش کردند با شبهه افکنی با گسترش فرهنگ قرآنی مقابله کنند که در این شرایط یکی از موثرترین راه ها برای برطرف کردن این توطئه ها، برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی با محوریت قرآن است.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن کریم حتی در حوزه های علمیه هم محجور بود اما اکنون جلسات تفسر با حضور صدها تن از طلبه ها در حوزه علمیه قم برگزار می شود؛ در هر صورت همین وضعیت نیز قابل قبول نیست و قرآن باید بیش از پیش در جامعه مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: در بنرها و تبلیغات جلسه های قرآنی باید تذکر داده شود که هدف از قرائت و حفظ قرآن، تدبر و عمل به دستورهای الهی می باشد و همگان بدانند هنر قرائت زیبا و حفظ آیات الهی مقدمه عمل به احکام شریعت است.
این مرجع تقلید گفت: قرآن دریای بی کران معارف الهی است و انسان هر بار به آن نگاه می کند، مطلب جدیدی می آموزد؛ خود بنده که در طی 15 سال تفسیر نمونه را نوشتم، الان که نگاه می کنم می بینم هنوز مطالب جدید بسیاری است که می توان در نگارش تفسیرهای قرآن به آن اشاره کرد.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: توسعه فرهنگ قرآنی و برگزاری مسابقات بین المللی قرآن از بهترین کارهایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند در جامعه انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در شیراز حوزه های علمیه متعددی وجود دارد، ادامه داد: لازم است برای مدیریت این حوزه های علمیه مرکزی اختصاص داده شود که در این زمینه اوقاف می تواند زمینی را اختصاص دهد و دفتر بنده نیز هزینه ساخت آن را قبول خواهد کرد.
همچنین آیت الله مکارم شیرازی در حاشیه این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دفن اموات در داخل شهرها، گفت: با توجه به مسائل بهداشتی و آسیب های روحی که ممکن است در اثر آن به وجود آید، این کار انجام نشود و اموات در حاشیه شهرها به خاک سپرده شوند.
سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در پنج بخش از سی اُم فروردین ماه سال آینده تا ششم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.