پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی:

امروز ما در بخش دفاع کارنامه خوبی داریم

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت:بخش دفاع در حوزه اثر بخشی کاملا موفق بوده است و امروز این بخش، توانسته است به بازدارندگی موثری دست یابد.

به گزارش جماران ، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی روز دوشنبه در همایش ملی «بهره‌ وری در بخش دفاع» افزود: امروز ما در بخش دفاع کارنامه خوبی داریم و در ایجاد موازنه های استراتژیک با وجود صف کشی دشمنان با همه عرض و طولشان و با همه ساز وکارهای مختلف شان، موازنه ای استراتژیک را در منطقه داریم.
وی ادامه داد: همه می دانند که دشمنان نظام اسلامی تلاش فراوانی برای بر هم زدن این موازنه دارند؛ اما شما می بینید که بخش دفاع توانسته است این موازنه را به خوبی حفظ کند و آن را ارتقاء دهد و وارد حوزه های جدیدی از توازن کند.
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی توضیح داد: امروز بخش دفاعی ما توانایی انهدام اهداف راهبردی و تاکتیکی دشمن را در صورت تجاوز و تعدی به کشورمان را دارد.
سردار وحیدی گفت: همگان می دانند که دشمن اهداف زیادی در منطقه داشته و دارد اما بحمدالله با قدرت دفاعی ما و اثر بخشی حوزه دفاعی ما، دشمن در اهداف راهبردی خود شکست خورده است.
وی در ادامه اظهار کرد: امروز بخش دفاع جمهوری اسلامی ایران بار سنگین مقابله با توسعه طلبی رژیم غاصب و ‌صهیونیستی را روشن نگه داشته است و شعله مبارزه و مقاومت را به تنهایی به دوش می کشد.
سردار وحیدی تصریح کرد: این در حالی است که قالب کشورهای منطقه به صورت آشکار و نهان با رژیم اشغالگر قدس در ارتباطند و در کنار آن تعریف می شوند.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: فرمانده آمریکایی در بحث گروهک تروریستی - تکفیری داعش ، می‌گفت که ما نمی‌توانیم قول بدهیم ،داعش را در عراق شکست خواهیم داد اما در زمان حاضر، بخش دفاعی ما در حال تحمیل شکست به داعش است.
سردار وحیدی گفت: امروز حتی کشورهای که به شدت با ایران مبارزه می کنند به خوبی می دانند که اگر دچار مشکلی شدند و قرار باشد که سیاست های دشمنان در مورد تجزیه و فتنه داخلی آنها شکل بگیرد، ایران ، تنها جایی است که می توانند به آن تکیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: یک چنین وضعیتی توانسته است شکست راهبردی بر جریان تروریست ها وارد کند به طوری که امروز ما می توانیم بگویم که در بخش دفاع به لحاظ اثر گذاری بسیار خوب عمل کرده ایم؛ اما ما در آستانه انقلاب های نوین نظامی هستیم که این انقلاب های نوین موضوعات صحنه نبرد را تغییر می دهد.

**بهره وری در حوزه دفاع 
 رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: بهره وری یک موضوعی است که همیشه و همه روزه با آن سرکار داریم و بهره‌وری در بخش دفاع می‌تواند در سطوح راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و استراتژیک مطرح شود و در واقع یک مفهوم جاری است.
وی یادآور شد: بهره‌وری مبنایی نظری، اعتقادی و فرهنگی دارد و تنها یک بحث فنی نیست؛ رهبر معظم انقلاب در 25 سند در قالب های سیاست های کلی راهبردهای مختلف، درباره بهره‌وری داشتند، به طوری که سه درصد از هشت درصد رشد کشور در برنامه‌های پنجم و ششم باید از طریق بهره‌وری باشد که از سال 75 تا 93 محاسبه شده است و دیدیم که 3 درصد رشد از طریق بهره‌وری بوده است که این عملکرد خوبی نیست.
سردار وحیدی با اشاره به اینکه بهره‌ وری یک مساله جدی و در واقع جوهر اصلی اقتصاد مقاومتی، بهره‌وری است، گفت: هیچ‌ کاری در حال حاضر در کشور مهم تر از بهره‌وری نیست، البته این بهره ‌وری در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و دفاع است.
همایش ملی «بهره‌وری در بخش دفاع» امروز دوشنبه(16 اسفند ۹۵۵) در ساختمان اصل ولایت فقیه دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.
در این همایش ملی یکروزه که در اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری در راستای توسعه ادبیات راهبردی در حوزه اقتصاد مقاومتی و با همت مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی کشور و با همکاری دانشگاه عالی ملی و مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی تحقیقاتی برگزار شد، شماری از فرماندهان، مدیران، اساتید، نخبگان، خبرگان و نخبگان لشکری و کشوری حوزه های دفاعی حضور داشتند.
همچنین در حاشیه برگزاری این همایش ملی نمایشگاهی از تجارب سازمان‌های لشکری و کشوری در حوزه دفاعی برپا شد.
مبانی، مفاهیم، الگوها و تکنیک های بهره وری در بخش دفاع،تجارب ودستاوردهای ارتقای بهره وری در بخش دفاع، ارزیابی بهره وری بخش دفاع و راهکارهای ارتقای آمادگی رزم با ارتقای بهره وری و آینده پژوهی بهره وری در بخش دفاع از محورهای اصلی برگزاری همایش ملی «بهره‌ وری در بخش دفاع» عنوان شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.