«لیندسی گراهام» نماینده جمهوریخواه سنای آمریکا در واکنش به ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر اینکه مکالمات تلفنی وی به دستور «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین امریکا شنود شده است، آن را موضوعی دانست که در صورت اثبات، بزرگترین رسوایی سیاسی در این کشور از زمان واترگیت خواهد بود.

به گزارش جماران، اشاره وی به ماجرای شنود غیرقانونی ماموران اف.بی.آی از هتل محل اقامت ستاد انتخاباتی حزب دموکرات در دهه هشتاد میلادی است که به «رسوایی واترگیت» معروف شد و «ریچارد نیکسون» رئیس جمهوری وقت را ناچار به استعفا کرد.
ترامپ روز شنبه در صفحه توییتری خود مدعی شده بود که اوباما هم چند هفته مانده به انتخابات آمریکا، تماس های وی را احتمالا برای یافتن ارتباطی با عوامل دولتی روسیه، شنود کرده اما مدرکی پیدا نکرده است.
«لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی شنبه شب در یک سخنرانی در این رابطه گفت: اگر این عمل غیرقانونی صحت داشته باشد، بزرگترین رسوایی سیاسی بعد از ماجرای واترگیت خواهد بود.
وی ادامه داد: روی دیگر سکه این است که این کارها قانونی انجام شده باشد و رئیس جمهوری پیشین ایالت متحده توانسته باشد تا با هدف نظارت بر عملکرد ستاد انتخابات ترامپ، مجوزی قانونی برای شنود مکالمات وی تهیه کند که این هم بزرگترین رسوایی سیاسی از زمان واترگیت به حساب می آید.
وی با تاکید بر اینکه شنود مکالمات ستاد انتخابات ترامپ می تواند با هدف یافتن ارتباط احتمالی وی با یک دولت خارجی (روسیه) صورت گرفته باشد، وعده داد که این مسئله را تا پایان پیگیری کند.
یک سخنگوی اوباما شنبه شب ادعای ترامپ را تکذیب کرده و گفته بود که کاخ سفید هیچ گاه در تحقیقات مستقل وزارت دادگستری آمریکا دخالت نکرده است. 
اشاره وی به وزارت دادگستری اما ظن اینکه مقام های قضایی پشت پرده ماجرای شنود بوده باشند را تقویت کرده است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.