سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفیر دانمارک به علت اقدام مشکوک 6 نفر از عناصر معاند در تعرض قرار دادن سفارت کشورمان در کپنهاک، به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش جماران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این مطلب افزود: بعد از ظهر دیروز 6 تن از عناصر معاند در اقدامی مشکوک سفارت کشورمان در کپنهاگ را مورد تعرض قرار دادند که بلافاصله مدیر کل شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه سفیر دانمارک در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و با ابلاغ مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران علیه این اقدام خلاف موازین پذیرفته شده بین المللی و مقررات و قوانین داخلی دانمارک و عملکرد ضعیف آن دولت در تامین امنیت و آرامش سفارت و کارکنان آن، خواستار برخورد قاطع، مسئولانه و جدی دولت دانمارک با عوامل تعرض و اعلام نتیجه آن شد. 
قاسمی افزود: در این احضار یادآوری شد که تکرار تعرض و نبود اقدام جدی و بازدارنده، نه تنها اراده و نیت دولت دانمارک را شدیدا زیر سوال برده است، بلکه می تواند به روابط رو به رشد دو کشور آسیب برساند و قطعا واکنش متناسب را در پی خواهد داشت.
وی گفت: سفیر دانمارک با اظهار تاسف عمیق و غیرقابل قبول خواندن حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت که پیام روشن است؛ در اسرع وقت آن را به کپنهاگ منعکس می کنم، موضوع مورد پیگیری قرار می گیرد و نتیجه را گزارش خواهم کرد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.