معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ثبت نام 200 هزار کارگر ساختمانی در سامانه جامع رفاهی اشاره کرد و گفت: از این تعداد 50 هزار نفر شغل و مجوز صنفی دیگری داشتند.

به گزارش جماران، احمد میدری در نشست تخصصی فناوری اطلاعات و فقرزدایی که در وزارت رفاه برگزار شد اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد ابزار موثر در این حوزه، فناوری اطلاعات است و در همین راستا کتاب مرجع توانمندسازی و فقرزدایی را ترجمه و منتشر کرده ایم که هزار کارشناس مطالب آن را جمع اوری کرده‌اند.

وی افزود: وزارت رفاه بر اساس قانون سال 1383 موظف به تشکیل پایگاه اطلاعات رفاه اجتماعی بوده که در همه دولت ها مصوباتی داشته اما عملا اجرایی نشد تا اینکه در این دولت به مرحله عملیاتی رسید.

معاون رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ایران یارانه کارگران ساختمانی اعطا می شود عنوان کرد: عواید ناشی از عوارض ساختمانی صرف این کار می‌شود، ما اطلاعات را گرفتیم و در سامانه رفاهی ثبت نام کردیم و متوجه شدیم 50 هزار نفر شغل و مجوز صنفی دیگری دارند و برخی کارمند دولت هستند. دولت در ماه 150 هزار تومان یارانه حق بیمه به کارگران ساختمانی می دهد و مشخص است امکان سوء استفاده از آن وجود دارد. بانک اطلاعات به رصد بهتر کمک می کند.

میدری ادامه داد: برای شناسایی قالیبافان نیز این کار را انجام خواهیم داد. افراد در پنجره رفاهی ثبت نام می کنند و ما بررسی های لازم را انجام می‌دهیم، تا کنون 200 هزار نفر ثبت نام کردند و امید است سوءاستفاده ها کاهش یابد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ثبت نام بیماران خاص در سامانه جامع رفاهی اشاره کرد و گفت: سالانه 1500 میلیارد تومان یارانه داروی بیماران خاص می دهیم. افرادی بودند که سه دفترچه بیمه داشتند و پزشکانی که سوء استفاده می کردند.

 

وی افزود: در مهلتی که مشخص کرده بودیم از 156 هزار آمار بیمار خاص، 60 هزار نفر ثبت نام کردند ولی متاسفانه سوءاستفاده در اینجا هم وجود دارد وقتی که هر بیمار خاص 2.5 تا 3 میلیون یارانه دارو در ماه می گیرد.

 

ادامه دارد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.