«تیم کوک» رئیس غول فناوری 'اپل' ضمن انتقاد از انعکاس اخبارهای جعلی و کلیک محور و همچنین با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، این اخبار محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کرد، خواستار مقابله جدی دولت ها و شرکت های تکنولوژی با این آفت شد.

به گزارش جماران، «تیم کوک» رئیس غول کامپیوتری اپل در گفت وگو با دیلی تلگراف از تمام دولت ها خواست تا با آفت اخبار نادرست که «در حال نابود کردن اذهان مردم » هستند، مقابله کنند.
وی گفت که محبوبیت گزارش های غیرواقعی مشکل بزرگی در سطح جهان به شمار می آید و نیازمند سخت گیری های بیشتری از سوی مقامات دولتی و شرکت ها تکنولوژی است.
کوک بیان داشت که کارزاری مشابه کمپین حفاظت از محیط زیست، بایستی به راه افتاده تا مردم را در مواجه با اخبار نادرست آموزش دهد.
این فعال اقتصادی گفت: این مساله بایستی در مدارس و افکار عمومی مردم نهادینه شود. بایستی کارزارهای بزرگی به راه افتاده و تمام ابعاد جامعه را پوشش دهد.
وی ادامه داد: کودکان ساده ترین اقشاری هستند که می توان آموزش داد. دست کم تا سن مشخصی آنها ها گوش کرده و یاد می گیرند، و متعاقبا روی والدین شان تاثیر می گذارند.
کوک افزود: ما نیازمند نسخه تازه ای از خدمات خبر رسانی هستیم. اما اگر عزم آن وجود داشته باشد می توان خیلی سریع کار را شروع کرد.
رییس شرکت اپل عنوان کرد: متاسفانه ما اکنون در برهه ای از زمان به سر می بریم که آنهایی که وقت خود را صرف جذب کلیک های بیشتری کرده و واقعیت ها را پنهان می کنند، موفق هستند. 
وی تاکید کرد: اما این مساله ذهن و فکر مردم را از همه لحاظ تعطیل کرده است.
کوک با این حال از تمام شرکت های تکنولوژی خواست تا «ابزاری را ایجاد کنند که اخبار ساختگی نابود شود».
وی افزود: البته این اقدام بایستی به گونه ای صورت گیرد که تناقضی با آزادی بیان و رسانه نداشته باشد اما ما وظیفه داریم که به خواننده کمک کنیم.
رئیس اپل با بیان اینکه «بسیاری از ما هنوز در مقطع ادعا به سر می بریم و نمی دانیم چه باید کرد» تصریح کرد که این اقدام به انعکاس اخبار صحیح و حذف بازار اخبار کلیک محور پایان می دهد.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: البته محبوبیت اخبار ساختگی عمر زیادی ندارد و بعید می دانم که درنهایت مردم چنین چیزی را پذیرا باشند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.