دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: جابجایی اعلام نشده سربازان ترکیه در شهر الباب سوریه موجب بمباران مواضع آنها با هواپیماهای روسی شد.

به گزارش جماران، پسکوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: مسکو و آنکارا در مورد عمدی نبودن بمباران مواضع سربازان ترکیه در شهر الباب هیچ اختلافی ندارند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از پسکوف نوشت: متاسفانه نظامیان روس در بمباران مراکز تروریست ها در شهر الباب از مشخصاتی استفاده کردند که نظامیان ترکیه ای در اختیار آنها قرار داده بودند.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: داخل محدوده هدف بمباران مطابق اطلاعات طرف مقابل نباید هیچ نیروی ترکیه ای حضور می یافت و به همین دلیل بمباران غیرعمدی رخ داد.
براساس گزارش های انتشار یافته، هواپیماهای روسی روز پنجشنبه در بمباران مواضع داعش در شهر الباب، یک ساختمان محل استقرار نیروهای ارتش ترکیه را اشتباه هدف گرفتند و بمباران کردند که بر اثر آن سه سرباز کشته و 11 نفر دیگر مجروح شدند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از این حادثه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود تماس گرفته و کشته شدن سربازان ترک در جریان بمباران مواضع آنها را تسلیت گفت.
پسکوف اعلام کرد که این کشور و ترکیه در باره یک عملیات بمباران در شهر الباب سوریه که به مرگ سه نظامی ترکیه ای منجر شد، تحقیق مشترک انجام می دهند. 
روسیه و ترکیه یک توافق همکاری برای انجام عملیات مشترک هوایی ضدتروریستی در سوریه امضا کرده اند که براساس آن مواضع تروریست ها را بمباران می کنند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.