کاخ سفید فهرستی از 78 حمله تروریستی را منتشر و ادعا کرد که این فهرست از سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تعمد رسانه ای از پوشش خبری کافی در مورد این حملات، حمایت می کند.

به گزارش جماران، روزنامه یو اس ای تودی روز سه شنبه در گزارشی نوشت: ترامپ در جریان دیدار با مقام های ارتش و نظامیان آمریکا در مقر فرماندهی این کشور در کالیفرنیا، به حملات تروریستی در پاریس و نیس فرانسه اشاره کرد و گفت: در موارد بسیاری، مطبوعات بسیار ناصادق نمی خواهند گزارشی از این حملات ارائه دهند که دلایل خاص خودشان را دارند.
ترامپ دقیقا نگفت منظورش از دلایل خاص خودشان چه بوده است، اما شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید سخنان رئیس جمهوری آمریکا را روشنگری کرد و به خبرنگاران گفت که منظور ترامپ این نبوده که گزارشی از حملات تروریستی منتشر نمی شود، بلکه منظور وی، ناکافی بودن گزارش ها در مورد این حملات بوده است. 
در فهرست حملات تروریستی منتشر شده از سوی کاخ سفید، حملاتی در پاریس و نیس فرانسه و همچنین اورلاندوی ایالت فلوریدا و سان برناردینو در ایالت کالیفرنیا مورد توجه قرار گرفته که با پوشش خبری گسترده ای از جمله از سوی روزنامه یو اس ای تودی همراه بوده است.
کاخ سفید اعلام کرد که 78 حمله تروریستی داخلی و خارجی از سپتامبر 2014 تا دسامبر 2016 روی داده است.
اما اسناد ارائه شده در مورد این حملات اشتباهاتی نیز داشته، به طوری که نام یک فرد مهاجم بیش از چند بار اشتباه نوشته شده است. 
مایک جنسن پژوهشگر پایگاه داده های تروریسم جهانی که منبعی برای تهیه اطلاعات در مورد حملات تروریستی در سراسر جهان است، گفت که اطلاعات بسیاری اندکی در مورد اینکه تروریسم به عنوان یک موضوع تا چه حد در اخبار پوشش داده می شود، در دست است.
وی یادآور شد که اکثر رسانه های غربی، پوشش خبری همه جانبه ای از حملات علیه اهداف غربی ارائه داده اند، به طوری که حتی حملات خفیف تر، به طور گسترده ای در رسانه ها منعکس شده و چند روز روی خط مانده است، اما در مورد حملات عراق اینگونه نبوده است و اخبار مربوط به حملات در این کشور به سرعت از روی خروجی های رسانه ها محو می شود.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.