خبرگزاری رویترز در گزارش تحلیلی نوشت؛ گروه تروریستی داعش در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شانس بیشتری برای رشد خواهد داشت.

به گزارش جماران، سامیا ناخول، نویسنده گزارش از بیروت می نویسد: دونالد ترامپ با شعار از بین بردن داعش سر کار آمده و در زمان حاضر این گروه تروریستی دوران ضعف و افول خود را می گذراند. اما عملکرد های تندروانه ترامپ شرایط بهتری برای این گروه تروریستی ایجاد خواهد کرد تا بتواند افراد خود را به انجام عملیات تروریستی در داخل خاک آمریکا ترغیب کند.
این تحلیل گر می نویسد: در طول ماههای اخیر، این گروه تروریستی تضعیف شده است و مناطق تحت اشغال خود را در عراق، سوریه و لیبی از دست داده اند و کمک های مالی به این گروه و تعداد نیرو های عملیاتی آن نیز کاهش یافته است.
البته وعده انتخاباتی ترامپ برای از بین بردن داعش در مرحله نخست ضربه مهلکی برای این گروه تروریستی است.
'اما، کاشناسان در خاور میانه و هواداران داعش می گویند پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه به رویکرد تندروانه وی، شانس داعش را برای تجدید حیات بیشتر خواهد کرد. آنها بر باورند که اقدام ترامپ برای متوقف کردن موقت ورود پناه جویان به آمریکا و جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور اسلامی، به نفع این گروه تروریستی خواهد شد.' 
این تحلیل گر می نویسد: گروه تروریستی داعش به افراد خود اقدام اخیر ترامپ را به 'اسلام ستیزی' دولت جدید آمریکا نسبت خواهند داد و ممکن است بتواند آنها را به عملیات تروریستی در داخل خاک آمریکا ترغیب نماید.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.