وزیر امور خارجه با اشاره به وجود روابط تاریخی و نهادینه بین ایران و ارمنستان گفت: مناسبات دو کشور در دنیای کنونی که گرایشهای افراطی تحت نام ادیان مختلف در حال گسترش است، می تواند رابطه ای نمونه باشد و شاهدیم که این روابط در حوزه های مختلف بخوبی به پیش می رود.

به گزارش جماران از کانال اطلاع رسانی مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، محمد جواد ظریف بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان با مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر رئیس جمهوری کشورمان به ایروان، اظهار امیدواری کرد: همکاریهای مشترک دو کشور به ایجاد صلح و امنیت در منطقه منجر شود. 
وی همچنین با اشاره به خطر افراط گرایی در منطقه، همکاری دوجانبه برای مقابله با این خطرات را اجتناب ناپذیر دانست.
ظریف همکاری در زمینه 'ترانزیت' را از جمله فرصتهای موجود برای همکاری بین دو کشور برشمرد.
ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان هم با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه منجر به تحکیم مناسبات دو کشور در ابعاد گوناگون خواهد شد. 
وی افزود: رابطه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که نقش اساسی در حل معضلات و مشکلات در منطقه دارد، برای ایروان بسیار با اهمیت تلقی می شود.
وزیر دفاع ارمنستان با اشاره به سفر روحانی رئیس جمهوری کشورمان به ارمنستان گفت: این سفر حائز اهمیت بود و از آن زمان تاکنون شاهد تحولات جدیدی در روابط بین دو کشور هستیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.