مدیر مالی اداری دفتر منطقه ای سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان همکاری اسلامی(آیسسکو) علی ابراهیمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید مدیران آیسسکو از دبیرخانه ستاد شهری رویداد مشهد 2017 گفت: جمهوری اسلامی ایران حدود یک میلیون دلار بابت حق عضویت به آیسسکو بدهکار است و همین امر منجر به تعطیلی دفتر منطقه ای آن در تهران شد.

به گزارش جماران ،علی ابراهیمی درادامه گفت: بر اساس رایزنیهای انجام شده دفتر منطقه ای آیسسکو در تهران به زودی بازگشایی می شود.

وی این بدهی را مربوط به سالهای 2010 تا 2012 میلادی ذکر و بیان کرد: در سالهای اخیر تلاش زیادی برای بازگشایی دفتر و پرداخت بدهی صورت گرفته است. 
مدیر مالی اداری دفتر منطقه ای آیسسکو در تهران ادامه داد: بر اساس رایزنیهای انجام شده با دفتر مرکزی آیسسکو مقرر شد بخشی از بدهی حق عضویت جمهوری اسلامی ایران را در یک برنامه مشخص و منسجم به دفتر تهران اختصاص دهیم و یا آن را در جهت فعالیتهای عام المنفعه هزینه کنیم. 
وی گفت: تلاش می شود باقیمانده بدهی نیز به زودی تسویه دفتر آیسسکو در تهران تا پایان بهمن ماه جاری بازگشایی شود. 
ابراهیمی افزود: دفتر منطقه آیسسکو در تهران سال 2002 میلادی آغاز به کار کرد و در سال 2014 به عنوان دفتر فعال 12 کشور منطقه نظیر تاجیکستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، مالزی و اندونزی زیر پوشش این دفتر بودند. 
وی ادامه داد: فعالیت این دفتر به دلیل برخی مشکلات و بدهی از سال 2014 با دفتر مرکزی قطع شد. 
ابراهیمی گفت: فعالیتهای دفتر منطقه ای آیسسکو در تهران در سه بخش علوم، فرهنگ و آموزش متمرکز است و تاکنون فعالیتهای زیادی در جهان اسلام در این حوزه ها به انجام رسیده است. 
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان همکاری اسلامی(آیسسکو) هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در سال جاری میلادی کلانشهر مذهبی مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است. 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.