رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه ششم توسعه کشور توجه به دریا و ظرفیت سواحل کشورمان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه ششم توسعه کشور توجه به دریا و ظرفیت سواحل کشورمان است.

به گزارش جماران، محمدباقر نوبخت امشب در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان اظهار کرد: دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه استان‌های ساحلی به‌خصوص استان هرمزگان و جزایر آن داشته است و یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه ششم توسعه کشور توجه به دریا و ظرفیت سواحل کشورمان است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده مناسب از ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان در خلیج فارس، افزود: پروازهای روزانه به جزیره ابوموسی و تقویت اعتبارات این جزیره به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه دولت بوده که محقق شده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: توسعه استان هرمزگان و ظرفیت‌های ساحلی و دریایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم است و ما در این زمینه به طور مستمر با رصد اطلاعات پایه‌ای و مسائل و مشکلات مناطق جنوبی کشور برای آنها مصوبات ویژه‌ای داشته‌ایم.

نوبخت ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که به طور مداوم در جلسات دولت به آن توجه داریم، مسائل توسعه‌ای استان هرمزگان به عنوان یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین استان‌های کشور است.

وی احیای جزایر استان هرمزگان و رساندن زیرساخت‌های این جزایر به متوسط کشور و ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه در این مناطق را از جمله اصلی‌ترین رسالت‌های بر دوش خود و بر دوش سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد و بیان داشت: ماه گذشته در سفر به استان هرمزگان و با حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان، مصوبات و موضوعاتی را داشتیم که در این ماه نیز برای رصد میزان پیشرفت آنها تصمیم گرفتم که به هرمزگان سفر کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال، پروازهای دائمی به جزیره ابوموسی را آغاز خواهیم کرد و صبح فردا (پنج‌شنبه) هم بازدیدی از جزایر مختلف استان خواهم داشت و امیدوارم که بتوانیم مجموعه تصمیمات مدونی برای توسعه این جزایر داشته باشیم.

نوبخت تصریح کرد: جزایر موهبتی خدادادی برای کشورمان هستند که باید برای استفاده هر چه بیشتر از آنها در اقتصاد ملی برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان بر ضرورت همکاری منسجم همه دستگاه‌ها برای توسعه استان هرمزگان نیز تأکید کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.