مراسم گرامیداشت و یادبود آیت الله « اکبرهاشمی رفسنجانی» رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام و رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.

به گزارش جماران ، در این مراسم نماینده « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله، « محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان و شخصیت های مذهبی ، سیاسی و دانشگاهی به ویژه اساتید و دانشجویان شرکت کردند.

در این مراسم که عصر سه شنبه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیروت برگزار شد، « محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان بر نقش بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی در داخل و خارج از کشور در قبل و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین تاکید کرد.
وی گفت که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که اکنون در منطقه خاورمیانه جایگاهی بزرگ دارد و سالهاست که شعبه ای از آن در لبنان دایر است، زحمات زیادی را متقبل شد.
حجت الاسلام و المسلمین «سید صادق موسوی » نیز خاطراتی از اقدامات آیت الله هاشمی رفسنجانی در حمایت از انقلابیون و حمایت و کمک به مقاومت لبنان و فلسطین را بیان کرد.
به گزارش جماران ، فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان هم در بیانیه پایان نشست هفتگی خود رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقامات و ملت ایران تسلیت گفت و نقش تاریخی یار دیرین امام و رهبری در مسیر انقلاب اسلامی ، تشکیل جمهوری اسلامی ایران را ستود.
در این بیانیه آمده است که همواره شاهد تاثیرات نقش آفرینی های آیت الله هاشمی رفسنجانی در حیات سیاسی ایران و خارج از ایران به ویژه حمایت ها و کمک های بزرگ ایشان به جنبش های آزادیبخش و مقاومت در جهان و لبنان هستیم.
فراکسیون حزب الله با ابراز تاسف از رحلت این شخصیت موثر و فعال اسلامی با خانواده داغدار ایشان ابراز همدردی و همبستگی کرده و خواستار پیشرفت و بقای عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران شده است. 
براساس این گزارش، به مناسبت رحلت یار دیرین امام و رهبری و به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان سه روز متوالی مراسم گرامیداشت ایشان برگزار شد و نمایندگان رئیس جمهوری ، رئیس مجلس و نخست وزیر و همچنین شخصیت های مذهبی ، سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، امنیتی ، نظامی و دیپلماتیک و سفیران کشورهای مختلف و فلسطینی های مقیم لبنان ضمن شرکت در این مراسم ها دفتر یادبود گشوده شده به این مناسبت را امضا کردند.
بسیاری از شخصیت ها و مقامات لبنانی از جمله ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری،« نبیه بری» رئیس مجلس،« سعد حریری» نخست وزیر و « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله با ارسال پیام هایی ، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
براساس این گزارش شخصیت های سیاسی ، مذهبی و حزبی لبنان و همچنین فلسطینی های مقیم لبنان همچنان با ارسال پیام ها و یا تماس های تلفنی با سفیر ایران در لبنان ، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ، رئیس جمهوری ، دولت و ملت ایران و خانواده داغدار ایشان تسلیت می گویند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، عصر یکشنبه هفته گذشته در سن 82 سالگی و بعداز سالهای طولانی مجاهدت و مبارزه و تلاش برای ساختن ایران اسلامی ، به دیدار معبود خود شتافت و ملتی را داغدار کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.