نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر شخصیت بی مانند مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال های قبل و بعد از انقلاب، گفت: وی همواره ذوب در ولایت بود.

به گزارش جماران ، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: ارتحال این مرد مجاهد نستوه بسیار تکان دهنده و تاسف بار برای ملت ایران و مقام معظم رهبری بود که اسباب ناراحتی آحاد مردم را باعث شد.
وی از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شخصیت جامع الاطراف یاد کرد که به لحاظ سیاسی و مدیریتی از هوش وافری برخوردار بود و در شکل گیری انقلاب نقش بی بدیل و بسیار ممتازی داشت که این نقش آفرینی ها هیچ گاه از اذهان ملت وفادار ایران فراموش نخواهد شد.
آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به مدیریت بسیار درخشان مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال های پس از انقلاب در عرصه های مختلف، اظهار کرد: مدیریت وی در مجلس شورای اسلامی به ویژه در دور اول این مجلس پس از انقلاب به دلیل وجود سلایق و جریان های مختلف سیاسی از جمله شخصیت های ملی مذهبی بسیار مطلوب بود و در این زمینه کارنامه ای قابل قبول از خود به یادگار گذاشت.
وی ادامه داد: با توجه به ترکیب مجلس اول ، اداره آن بسیار سخت بود که مرحوم هاشمی توانست به نحو شایسته ای مدیریت کند.
آیت الله مجتهدشبستری ، پایبندی به ولایت را از جمله ویژگی های بسیار ممتاز هاشمی بیان و اظهار کرد: وی چه در دوران زعامت امام خمینی (ره) و چه در زمان حاضر همواره عشق و علاقه خود به رهبری را نشان داده است.
خطیب جمعه تبریز همچنین به موضوع آلودگی هوای تبریز اشاره کرد و با ابراز تاسف از وضعیت هوای این شهر در روزهای اخیر، گفت: تاکنون آلودگی 22 روزه تبریز سابقه نداشت و باید مسئولان در این زمینه راهکارهای مفید و موثری را در پیش بگیرند.
آیت الله مجتهدشبستری منشاء آلودگی هوای تبریز را زیاد و متنوع دانست و افزود: استفاده از وسایل نقلیه موتوری در سطح شهر یکی از مهمترین و موثرترین عوامل آلودگی هوای این شهر است که آحاد مردم باید در این زمینه موارد توصیه شده از سوی مراجع مربوطه را به دقت رعایت کنند و در مواقع ضروری از استفاده خودروهای شخصی به جد امتناع کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.