رهبر القاعده در پیامی برای ششمین بار اسپانیا را تهدید کرد و این بار صراحتا به شهرهای خودمختار "سبته" و "ملیلیه" اشاره کرد. رئیس این سازمان تروریستی با اعلام "جهاد" علیه اسپانیا از حامیانش خواست تا برای آزادی اراضی "غصب‌شده به دست اسپانیا" مبارزه کنند.

 

به گزارش جماران ، به نقل از پایگاه خبری لاوانگارد، ایمن الظواهری، رهبر القاعده در پیام ویدیویی جدیدی به تمام شهرهایی اشاره کرد که به گفته او به دست "مرتدها" اشغال شده‌اند. بنابراین او علاوه بر اسپانیا، به اراضی اشغالی فلسطین به دست اسرائیل، قسمت‌هایی از آسیا که تحت پرچم روسیه هستند و یا مناطق کشمیر تحت کنترل هند اشاره کرد.

 

به گفته کارشناسان، الظواهری تلاش کرد تا با این تهدیدها نشان دهد که گروه تروریستی القاعده همچنان قدرتمند است و می‌تواند در هر لحظه کاری که می‌خواهد انجام دهد. به گفته آنها، القاعده تلاش دارد با انتشار این ویدیو همچنین به آن دسته از کسانی که گمان می‌کنند القاعده غیر فعال شده است، پیام ارسال کند.

 

ایمن الظواهری بار دیگر ایالات متحده را اصلی‌ترین هدف عنوان کرد و خواستار اجرای حملاتی در آنجا شد. درباره اسپانیا هم می‌توان گفت که این ششمین بار است که الظواهری به سبته و ملیلیه اشاره می‌کند. شهر "ملیلیه" اسپانیا در مراکش واقع است. این شهر یک شهر محصور برون ‌سرزمینی اسپانیایی است که در کرانه‌های مدیترانه‌ای مراکش در شمال آفریقا واقع شده ‌است.

 

رئیس سازمان تروریستی القاعده گفت: «گمان می‌کنید اندلس را فراموش کرده‌ایم؟ شما غاصب هستید و به زودی در سرزمین ما تحقیر خواهید شد. به خدا قسم که تنها مساله زمان است. سبته و ملیلیه را قبرستان شما می‌کنیم. این سرزمین‌هایی که شما بدون اجازه هیچکسی مستعمره خود کردید و در آن هستید متعلق به برادران مسلمان ماست. اما همانطور که گفتم، سبته و ملیلیه از شهرهای جهادی هستند. شما به محض ورود خون به پا کردید و حق مردم را پایمال کردید، پس منتظر قتل‌عام باشید. شما ای فرزندان خوک‌ها و میمون‌ها، روزهای زندگی شما به سر آمده است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.