مجلس ترحیمی به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمدعلی شرعی در تهران برگزار می‌شود.

 

به گزارش جماران ، مراسم ترحیم و بزرگداشتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمدعلی شرعی روز (دوشنبه ۲۱ دی‌ماه) از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ در تهران برگزار می‌شود.

این مراسم از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، جامعه روحانیت، حوزه‌های علمیه خواهران، دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و... در مسجد الغدیر واقع در خیابان شریعتی، بلوار میرداماد، بعد از میدان محسنی برگزار می‌شود.

آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی شرعی، مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (یکشنبه ۱۲ دی ماه) در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی در اسفند ماه‌ ۱۳۱۴ در داراب‌ فارس‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ مرحوم‌ آیة‌الله‌ حاج‌ شیخ‌ غلامحسین‌ شرعی‌ شیرازی‌ که‌ از علمای‌ بزرگ‌ و مبارز آن‌ نواحی‌ محسوب‌ می‌شد، تحصیلات‌ خود را در نجف‌ ادامه‌ داده‌ بود و پس‌ از بازگشت‌ به‌ ایران‌ ابتدا در داراب‌ و بعد از چندی‌ در قم‌ ساکن‌ شد.

آیت‌الله‌ حاج‌ شیخ‌ محمد علی‌ شرعی‌ را می‌توان‌ یکی‌ از چهره‌های‌ سیاسی‌ و فرهنگی‌ معاصر دانست، چرا که با تهیه‌ یک‌ دستگاه‌ چاپ‌ و تکثیر، سخنرانی‌های‌ امام‌ راحل را در میان‌ افراد انقلابی‌ منتشر سازد که‌ یکی‌ از شاخص‌ترین‌ این‌ موارد چاپ‌ و نشر سخنرانی‌ مشهور حضرت‌ امام‌ (قدس‌ سره) در پانزدهم‌ خرداد سال‌ ۴۲ است.

وی در اولین‌ سال‌های‌ تأسیس‌ جامعه‌ مدرسین‌ به‌ پیشنهاد و درخواست‌ آیت‌الله‌ ربانی‌ شیرازی‌ به‌ عضویت‌ آن‌ درآمد و در تمام‌ فعالیت‌های‌ سیاسی‌ آن‌ فعالانه‌ شرکت‌ داشت.

 آیت‌الله‌ شرعی‌ برای‌ دو دوره‌ به‌ عنوان‌ نماینده‌ مردم‌ قم‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ راه‌ یافت. در دوره‌ اول‌ از اعضای‌ کمیسیون‌ دفاع‌ مجلس‌ بود و در طی‌ آن‌ دوره‌ با همکاری‌ دیگر اعضای‌ کمیسیون، اساسنامه ارتش‌ و سپاه‌ را تدارک‌ دید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.