رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران روند تخریب طبقات اضافی پاساژ علاالدین را تشریح کرد.

 

به گزارش جماران اقبال شاکری ، در تشریح جزئیات بازدید دو ساعته بامدادی‌اش از روند تخریب طبقات هفت و هشت پاساژ علاالدین که به صورت غیر مجاز ساخته شده بود، گفت: حدود ۵۶ روز است که با استقرار پیمانکارانی که از سوی شهرداری منطقه ۱۱ انتخاب شده‌اند اعمال قانون و تخریب طبقات اضافه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی شهرداری منطقه ۱۱، سازمان مدیریت بحران نیروی انتظامی، HSE شهرداری تخریب طبقات اضافه ادامه دارد گفت: به دلیل عدم همکاری مالک و همچنین تداخل نداشتن کار کارگران با فعالیت اقتصادی کسبه، در جنوب شرق ساختمان بالابری با همکاری بیمارستان نجمیه تعبیه شده است تا ضرری به جریان کسب و کار افراد وارد نشود.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم همکاری مالک کار به سختی پیش می‌رود گفت: بالابر تعبیه شده کوچک است و باید برای جابجایی مصالح تعداد بیشتری رفت و آمد کرد و بر همین اساس کار به سختی پیش می‌رود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به ادامه بازدیدش گفت: خوشبختانه شهرداری منطقه ۱۱ کوریدور ایمنی را برای حفاظت از طبقات همکف و پایین در پیاده‌رو خیابان حافظ و جمهوری تعبیه کرده تا حفاظت و ایمنی تردد افراد حفظ شود و فضا برای رفت و آمد و کسب و کار کاملا ایمن شده است.

وی با بیان اینکه طبقه ۷ نیز با حفاظ و توری کاملا پوشانده شده است و امکان هر گونه پرتاب مصالح وجود ندارد، گفت: ضمنا نیروی انتظامی نیز برای حفاظت شبانه روزی در محل مستقر است و کار از ساعت ۲۲ تا ۶ بامداد ادامه دارد.

شاکری با بیان اینکه ۳۰ نفر کارگر در کارگاه مشغول به فعالیت هستند گفت: تخریب طبقات هفت و هشت تقریبا رو به اتمام است و به مرحله برداشت اسکلت ساختمان رسیده است و در این مرحله مشخص شد که حتی اسکلت بندی طبقات اضافه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و قطعا بهره برداری از این طبقات موجب ناامنی کسبه و تردد کنندگان این طبقه می‌شده است که خوشبختانه با اعمال قانون و قلع و قمع، جلوی حوادث بعدی گرفته شد.

شاکری با بیان اینکه به نظر می‌رسد با توجه به عدم همکاری مالک و ایمن سازی مسیر حداقل ۱.۵ تا دو ماه دیگر برای برداشتن این طبقات زمان لازم است، گفت: برای حفاظت از اموال مردم در طبقات دیگر نیز نیروی انتظامی در تمام طبقات به طور شبانه روز مستقر است.

شاکری با بیان اینکه مالک متاسفانه رفتار خلاف قانون دارد و با پیمانکار همکاری لازم را ندارد، گفت: متاسفانه با اقدامات نامناسبش همچون بستن راهرو و قطع آب و برق و ... کار را برای پیمانکاران سخت کرده اما مدیریت شهری با جدیت به دنبال تخریب این طبقات است.

وی با بیان اینکه دیر یا زود قانون به سراغ متخلفان می‌رود، گفت: باید از شهرداری منطقه ۱۱ بابت صبر و جدیتش تشکر کنیم و انصافا برای مدیریت شهری فرقی بین متخلفان دانه درشت نیست.

وی همچنین در پایان از اعضای شورای شهر و مسئولان خواست که از روند تخریب این پاساژ دیدن کنند؛ چرا که تخریب طبقات اضافی پاساژ علاءالدین با تمام کارشکنی‌های مالک، شیرینی خاصی دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.