ساکنان شهرک کفرالعوامید در وادی بردی، پرچم سوریه را پس از خروج تروریست های النصره در این شهرک برافراشتند.

 

 

به گزارش جماران ، ساکنان این منطقه از ارتش سوریه خواستند که درگیری با تروریست ها را به داخل شهرک نکشاند.
هم اکنون درگیری هایی میان گروه های زیرمجموعه ارتش آزاد و گروه تروریستی النصره به دلیل اصرار النصره بر درگیری با ارتش سوریه، در این منطقه در جریان است.
تروریست های وابسته به جبهه النصره در وادی بردی 13 روز است که آب آشامیدنی شهر دمشق از چشمه فیجه را قطع کرده اند و آبرسانی در پایتخت سوریه با تانکر انجام می شود. 
چشمه فیجه در روستای عین فیجه در وادی بردی بیش از 65 درصد آب مورد نیاز پایتخت سوریه را تامین می کند.
ابوهاشم التلی(القلمونی) فرمانده النصره در وادی بردی روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود بر حضور نیروهای این گروه در منطقه و مسئولیت آن ها در قطع آب دمشق تاکید کرد.
وی خواستار مقاومت این تروریست ها در وادی بردی شد.
گروه های مسلح مخالف سوریه روز سه شنبه در بیانیه ای حضور تروریست های النصره در منطقه وادی بردی در شمال غرب دمشق را تکذیب و دولت سوریه را به خاطر حمله به این منطقه به نقض آتش بس متهم کرده بودند.
از نخستین دقایق بامداد جمعه 10 دی ماه، آتش بسی فراگیر در سراسر سوریه اجرا شده و بسیاری از گروه های مسلح آن را پذیرفته اند.
این آتش بس که تاکنون بارها از سوی گروه های مسلح نقض شده است، شامل گروه تروریستی داعش و جبهه النصره نمی شود و مبارزه با آن ها ادامه دارد.
ارتش سوریه برای باز کردن آب دمشق عملیاتی را علیه تروریست ها آغاز کرده است ولی گروه های مخالف نظام سوریه با این بهانه که تروریست های النصره در این منطقه حضور ندارند، گفت و گوهای مقدماتی برای آغاز مذاکرات در آستانه قزاقستان را متوقف کردند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.