وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه شبکه بهداشتی هدف اول ما است که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم پرونده الکترونیک سلامت را در کشور کامل کنیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه شبکه بهداشتی هدف اول ما است که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم پرونده الکترونیک سلامت را در کشور کامل کنیم.

به گزارش جماران، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در جریان افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر عمده کار ما در بهداشت و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر است که امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم این شبکه را برای همه ایرانیان مستقر کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های عمده ما از سال قبل پیش بینی شده و به خوبی پیش می رود، ابراز امیدواری کرد: در کنار سایر خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، آنطور که شایسته است، بتوانیم این دوره را پایان برسانیم.

وی با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه سلامت بیان کرد: 21 هزار تخت بیمارستانی را تعهد کرده بودیم و این تعداد برابر با 15 سال گذشته است که تخت بیمارستانی تحویل شده است.

دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: تاکنون از این تعداد تخت بیمارستانی تعهد شده در سراسر کشور، 13 هزار و 500 تخت تحویل شده و تا پایان دولت یازدهم کل تعهد ما انجام خواهد شد.

وی همچنین به کمبود نیروی انسانی بویژه پزشک، دندانپزشک و داروساز اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید حوصله به خرج دهیم تا طرح بومی گزینی که 30 درصد ظرفیت ما را به مناطق محروم و شهرهای کم برخوردار اختصاص می دهد، مشکلات فعلی را جبران و از بین ببرد.

ویز بهداشت افزود: وضع قوانینی که محدودیت ایجاد کند و آزادی های شخصی افراد بویژه جامعه پزشکی را محدود کند، به نفع سلامت مردم بویژه مناطق محروم نیست.

دکتر قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: نتیجه این محدودیت، افراد را به بخش خصوصی سوق می دهد و در عین حال دانشگاه های ما و مردم مناطق محروم آسیب خواهد دید و این مخالف عدالت است.

وی اضافه کرد: به این منظور مردم مجبور هستند برای برخی خدماتی که نیروی انسانی متخصص را در اختیار نداریم، به طور اجبار به بخش های خصوصی مراجعه کرده و با چندین برابر قیمت هزینه هایی را متحمل می شوند که واقعا به صلاح آنها نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در عین حال مردم را سرمایه اصلی نظام دانست و گفت: نباید فراموش کنیم مردم بودند که ما را به اینجا رساندند و هر فردی در هر مسند و مقامی که هست، مدیون این مردم است که این فرصت را فراهم کردند.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه برای افتتاح و بازدید از چند طرح بهداشتی و درمانی به شهرستان ملایر سفر کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.