نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: گزارش را تنها از یک جریان خاص که خودشان فعالیت زیرزمینی می‌کنند نگیرید. در مشهد نه تنها سخت‌گیری وجود ندارد، بلکه بیش از 20 آموزشگاه بزرگ موسیقی در شهر فعالیت می‌کند که از اداره کل ارشاد مجوز گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: گزارش را تنها از یک جریان خاص که خودشان فعالیت زیرزمینی می‌کنند نگیرید. در مشهد نه تنها سخت‌گیری وجود ندارد، بلکه بیش از 20 آموزشگاه بزرگ موسیقی در شهر فعالیت می‌کند که از اداره کل ارشاد مجوز گرفته اند.

به گزارش جماران، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، با آیت الله علم الهدی دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله علم الهدی در این دیدار که به مناسبت آغاز رویداد رسمی مشهد 2017 و با حضور مسؤولان فرهنگی ارشد استان برگزار شد، این رویداد را فرصت مناسبی برای بهره برداری از معارف رضوی دانست و گفت: با وجود امام هشتم(ع) در مشهد، تمام شؤون و جریانات جاری شهر باید با محوریت بارگاه امام رضا(ع) صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به نگرانی های موجود درباره ابعاد گوناگون این رویداد فرهنگی اشاره و اظهارکرد: در کنار کار گسترده ای که برای این رویداد صورت می گیرد، باید مراقب بود که حرمت امام هشتم(ع) هتک نشود؛ خبرهایی به ما می رسد که ضد انقلاب خارج نشین برنامه ریزی کرده تا در سالروز بزرگداشت فردوسی در اردیبهشت آینده، مقبره فردوسی را در حاشیه این رویداد فرهنگی، همچون ماجرای پاسارگاد درآورند.

امام جمعه مشهد مقدس آستان قدس رضوی را بهترین مجموعه برای اجرای برنامه‌های مشهد 2017 دانست و گفت: آستان قدس یک پایگاه قوی و نیرومند هم از نظر امکانات اقتصادی و فرهنگی و هم از نظر نیروی انسانی است؛ ظرفیت‌های ما در مشهد از نظر حوزه علمیه، دانشگاه و افرادی که می‌توانند مورد بهره‌برداری قرار بگیرند، ظرفیت خوبی است که پیشنهاد می‌شود برنامه‌ها طوری تنظیم شود که محوریت اجرا را آستان قدس رضوی به دست بگیرد.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه کاری وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت: حوزه فرهنگ، عرصه پر ماجرایی است و تعارضات فکری در این زمینه پر حاشیه تر است. وزارت ارشاد نیز در هیچ دوره ای از انقلاب، حتی در دوران دولت موقت از برخوردها مصون نبوده است.

وی با بیان این که دشمن عرصه فرهنگ را ابزار براندازی کشور ما قرار داده است، خاطرنشان کرد: ما مطلقاً هیچ طلبی از وزارت ارشاد و وزارتخانه‌های دیگری نداریم، شما هرچه می‌کنید برای این نظام است منتها بحث ما این است که شما هر عملی را می‌خواهید انجام دهید، مطابق فتوای مقام معظم رهبری تنظیم کنید؛ تنها می‌گوییم حوزه سینما، موسیقی و همه فعالیت‌های خود را مطابق با فتوای رهبری انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با انتقاد از تقطیع سخنانش توسط رسانه های خاص و در نتیجه قضاوت های ناصحیح دولتمردان از سخنان ایشان، تصریح کرد: اگر شما حرفی از من در رسانه‌هایی شنیدید که سروته آن را می‌زنند و از آن چیز دیگری درمی‌آورند، جریان اطلاعاتی شما جریان رسانه‌ها نباشد، بنده سایت اطلاع‌رسانی دارم، خطبه‌های نماز جمعه به فاصله نیم ساعت روی سایت قرار می‌گیرد، هر اطلاعی می‌خواهید به دست آورید به سایت مراجعه کنید.

آیت الله علم الهدی به سخنان یکی از نمایندگان مردم تهران در مناظره تلویزیونی شنبه گذشته علیه مواضع خود اشاره و اظهار کرد: آقای کواکبیان دو شب پیش صحبتی در تلویزیون داشته که فلانی گفته همه مجلس فتنه است. کجا این حرف را زدم خوش انصاف؟ من گفتم «فتنه در مجلس است»، آیا این تعبیر به معنای جمله ای است که ایشان در تلویزیون گفت؟

وی در واکنش به بیان صالحی امیری که گزارش‌های خوبی از مشهد به دست ما نمی‌رسد، گفت: چه کسی گزارش می‌دهد که اوضاع مشهد خوب نیست؟ گزارش را تنها از یک جریان خاص که خودشان فعالیت زیرزمینی می‌کنند نگیرید. در مشهد نه تنها سخت‌گیری وجود ندارد، بلکه بیش از 20 آموزشگاه بزرگ موسیقی در شهر فعالیت می‌کند که از اداره کل ارشاد مجوز گرفته اند. مسأله این است که برخی می خواهند بیایند فحشا راه بیاندازند و این قابل‌قبول نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 558520
  • منبع: رسانیوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.