رئیس جمهور فرانسه که پس از بغداد به اربیل رفت در کنفرانس خبری با رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که باید برای وضعیت موصل پس از آزادشدن از داعش یک راه‌حل سیاسی اندیشیده شود.

رئیس جمهور فرانسه که پس از بغداد به اربیل رفت در کنفرانس خبری با رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که باید برای وضعیت موصل پس از آزادشدن از داعش یک راه‌حل سیاسی اندیشیده شود.

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه که پس از بغداد به کردستان عراق سفر کرد در کنفرانس خبری با "مسعود بارزانی" رئیس کردستان عراق در اربیل گفت که باید یک راه حل سیاسی برای وضعیت شهر موصل پس از آزادسازی آن از داعش ایجاد شود تا ساکنین آن بتوانند با یکدیگر همزیستی داشته باشند و امور آنها نیز به پیش برود.

وی همچنین بر اهمیت کاهش بحران انسانی و افزایش کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه تاکید کرد.

اولاند همچنین از پایبندی نیروهای پیشمرگه به مبارزه با تروریسم و حمایت از اقلیت‌های دینی در مناطق مختلف استقبال کرد.

رئیس جمهور فرانسه افزود که در سفر قبلی در سپتامبر 2014، گروه داعش به اربیل بسیار نزدیک بود و از فرانسه دعوت شد تا در کنار نیروهای مبارزه کننده با داعش قرار بگیرد و پاریس نیز تصمیم گرفت که در چارچوب ائتلاف بین‌المللی تمام حمایت‌هایی را که ارائه کرده، فراهم کند.

همچنین رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان نشست خبری مشترک با رئیس جمهور فرانسه در اربیل ضمن اظهار امیدواری بر ادامه حمایت فرانسه از کردستان عراق گفت: از بین رفتن داعش به معنای ریشه کن شدن تروریسم نیست.

مسعود بارزانی با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش و مردم عراق علیه داعش در این کشور گفت: درست است که داعش در حال نابودی است اما از بین رفتن این دشمن به معنای ریشه کن شدن تروریسم نیست.

اولاند صبح امروز برای دیدار با مقامات عراقی و بازدید از نظامیان فرانسوی در عراق وارد این کشور شد و با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

وی در نشست خبری مشترک با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت که سفرش به بغداد در راستای اعلام همبستگی فرانسه با دولت عراق و حمایت از این کشور در عملیات آزادسازی موصل صورت گرفته است.

رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که پاریس از نیروهای نظامی در آزادسازی موصل و فراهم کردن راه‌های محافظت از غیرنظامیان حمایت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.