دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: قانون جدید احزاب و تشکل های سیاسی فعالیت احزاب، جبهه ها و ائتلاف ها را تسهیل می کند و نکات خوبی برای واقعی سازی احزاب دارد.

 دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: قانون جدید احزاب و تشکل های سیاسی فعالیت احزاب، جبهه ها و ائتلاف ها را تسهیل می کند و نکات خوبی برای واقعی سازی احزاب دارد.

به گزارش جماران ، محمدامین رضازاده  افزود: طبق قانون جدید فعالیت احزاب و گروه های سیاسی کمیسیون ماده 10 احزاب یک ترکیب نسبتا جدیدی پیدا کرده است که در نخستین جلسه پس از ابلاغ قانون جدید، تهیه آیین نامه ها و دستورالعمل ها در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از تصمیمات کمیسیون این بود که در خصوص دو نفر عضو کمیسیون ماده 10 که باید از دبیران کل احزاب ملی و استانی باشند، دستور العملی تهیه شود که این دستورالعمل تهیه و مورد بررسی قرار گرفت. همچنین اعضا در خصوص دستورالعمل عضویت دو نفر از دبیران کل احزاب استانی و ملی در کمیسیون ماده 10 نظراتی داشتند که بنا شد این نظارت اعمال شود.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه براساس قانون جدید احزاب، معاون سیاسی وزیر کشور رییس کمیسیون ماده 10 احزاب است و نایب رییس و دبیر این کمیسیون با رای اعضا انتخاب می شوند، افزود: در جلسه روز دوشنبه هفته جاری این کمیسیون، رمضان رنجبر به عنوان نایب رییس و بنده به عنوان دبیر کمیسیون ماده10 احزاب انتخاب شدیم.
رضازاده ادامه داد: در جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب مقرر شد آیین نامه ها و دستورالعمل های قانون جدید احزاب و گروه های سیاسی هر چه زودتر تهیه شود لذا تا زمان تهیه این آیین نامه ها و دستوردالعمل ها، بررسی مجوزها و درخواست ها را نخواهیم داشت. البته ما هیچ حزب سیاسی نداریم که درخواست داده باشد و تعیین تکلیف نشده باشد، همه احزاب تعیین تکلیف شده اند.
دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب اضافه کرد: قانون جدید احزاب در عین داشتن نقاط قوت، دارای نواقص و اشکالاتی نیز هست که باید در مسیر کار برطرف شود.
رضازاده خاطرنشان کرد: همدلی خوبی در بین اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب اعم از دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه وجود دارد و با حضور یک نفر از دبیران کل احزاب ملی و یک نفر از دبیران کل احزاب استانی، روند کار احزاب و فعالان سیاسی تسهیل می شود.
وی در خصوص بحث یارانه احزاب نیز گفت: بحث یارانه احزاب در قانون جدید احزاب و گروه های سیاسی پیش بینی شده که امیدواریم مجلس و کمیسیون تلفیق کمک کنند تا این امکان برای فعالیت بیشتر احزاب فراهم شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.