​دفتر سیاسی حزب کمونیست اردن، که از سازمان دهندگان مهم اعتراضات ضد صهیونیستی هفته‌های اخیر در این کشور است، با صدور بیانیه‌ای از عملیات ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونسیتی حمایت کرد.

به گزارش جماران؛ در بیانیه دفتر سیاسی حزب کمونیست اردن آمده است:

توده‌های اردنی و عرب با خوشحالی و رضایت گسترده پاسخ ایران را به حمله رژیم صهیونیستی نژادپرست به کنسولگری ایران در دمشق و کشتارهای ارتش وحشی آن علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری دریافت و آن را از طریق شبکه های اجتماعی و حضور در خیابان ها به ویژه در شهرهای فلسطینی بیان کردند. 

سیلی کوبنده نیروهای نظامی ایران به تکبر و عیاشی صهیونیستی پس از عملیات قهرمانانه «سیل الاقصی» دومین سیلی در نوع خود است. این دو عملیات موجب تحقیر دشمن صهیونیستی شد. اولی از طریق از بین بردن اعتبار ارتش اشغالگر بود و دومی از طریق تخریب موفقیت آمیز پایگاه‌های نظامی این نهاد اشغالگر در نقب فلسطین و در شهر دیمونا که شامل رآکتور هسته ای صهیونیستی است بود. 

استقبال توده‌های مردم اردن و همچنین فلسطین حمایت از مقاومت و گزینه‌های آن برای رویارویی با دشمن و متحدانش و نیز عزم برای ادامه فعالیت‌های حمایتی خود برای مقاومت را تایید می‌کند.

محور مقاومت توانست دشمن و یارانش را در تنگنای واقعی قرار دهد. موفقیت عملیات نظامی در دستیابی به اهداف خود موید توانایی این محور در پاسخگویی قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی چه در غزه، چه دمشق و چه در جنوب لبنان است. ائتلاف متجاوز به ناتوانی خود در برابر استواری و عملیات مقاومت در اجرای تهدید خود مبنی بر حمله نظامی تلافی جویانه اعتراف کرد و از پاسخ دیپلماتیک به حمله ایران سخن گفت.

پاسخ ایران برای خالی کردن دست دشمن صهیونیستی از تهدید به جنگ همه جانبه بود، زیرا دولت آمریکا اعلام کرد هرگونه پاسخی به حمله ایران باید با مشورت آن انجام شود و به دنبال گستره جنگ در منطقه یا رفتن به سمت رویارویی مستقیم با ایران، نیست و این همان چیزی است که کشورهای عربی متحد آمریکا تأیید کردند که اجازه استفاده از زمین و حریم هوایی خود را برای انجام عملیات نظامی علیه ایران نخواهند داد.

حزب کمونیست اردن که از اولین لحظه عملیات ۷ اکتبر در کنار گزینه مقاومت ایستاده بود، بر موضع حمایتی خود از مقاومت در همه اشکال آن تأکید می‌کند و در واکنش ایران، حمایت واقعی و ضروری از نیروهای مقاومت در غزه را می‌بیند که فقدان حمایت رسمی اعراب را جبران می‌کند. حزب ما همچنین بر موضع اصولی خود در قراردادهای امنیتی و نظامی امضا شده با کشورهای غربی به‌ویژه با ایالات متحده آمریکا تاکید می‌کند و اعتراض به پهپادها و موشک‌های ایران در فضای اردن را نقض حاکمیت ملی اردن و فشار به مقامات [اردن] به سمت گرایشاتی در تضاد با نبض خیابان‌های اردن که خیابان‌های [جهان] عرب را در موضع حمایت از مقاومت در غزه رهبری می‌کند، می‌داند.  

پاسخ ایران آمده تا قوانین جدید درگیری در منطقه را اعلام کند، تا به دولت‌ها و نیروهای سیاسی مردد فرصت دهد تا متوجه شکننده بودن این نهاد شوند و جانب خود را با ایستادن در کنار مردم و نیروهای آزادی‌بخش ملی در مبارزه خود برای رسیدن به پیروزی نهایی هماهنگ کنند.

امان [پایتخت اردن]

14/4/2024

دفتر سیاسی حزب کمونیست اردن 

ترجمه از «مدار فلسطین»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.