امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، حمله ایران به اسرائیل را با حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در سوریه «نامتناسب» خواند. مکرون به رسانه‌های فرانسوی گفت: «ما هر کاری می‌توانیم انجام می‌دهیم تا از تشدید تنش جلوگیری کنیم و اسرائیل را متقاعد کنیم که نباید با تشدید بیشتر به حمله ایران پاسخ دهد».

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، سران انگلیس و فرانسه از اسرائیل خواستند پاسخ حمله بامداد یکشنبه ایران را ندهد.

الجزیره نوشت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، حمله ایران به اسرائیل را  با حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در سوریه «نامتناسب» خواند. مکرون به رسانه‌های فرانسوی گفت: «ما هر کاری می‌توانیم انجام می‌دهیم تا از تشدید تنش جلوگیری کنیم و اسرائیل را متقاعد کنیم که نباید با تشدید بیشتر به حمله ایران پاسخ دهد».

مکرون گفت: فرانسه برای «تضمین حفاظت از اسرائیل» در کنار اسرائیل خواهد بود و  اواخر امروز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صحبت خواهم کرد.

در همین حال، دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا نیز از اسرائیل خواست که تلافی نکند و گفت که تمرکز باید بر آتش بس در غزه باقی بماند. کامرون به اسکای نیوز گفت: ما اصرار داریم که تنش نباید تشدید شود. امیدواریم که پاسخی تلافی جویانه وجود نداشته باشد. کامرون مدعی شد حمله ایران شکست خورده و نیازی به پاسخ تل آویو نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.