سانچز نخست وزیر اسپانیا با تاکید مجدد بر اینکه اسپانیا «آماده» به رسمیت شناختن کشور فلسطین است گفت که «پاسخ کاملا نامتناسب اسرائیل به حمله تروریستی 7 اکتبر حماس در نوار غزه ثبات خاورمیانه و کل جهان را تهدید می‌کند.»

به گزارش جماران؛ پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در جمع نمایندگان مجلس این کشور گفت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین «یک منفعت ژئوپلیتیکی برای اروپا» است.

سانچز با تاکید مجدد بر اینکه اسپانیا «آماده» به رسمیت شناختن کشور فلسطین است گفت که «پاسخ کاملا نامتناسب اسرائیل به حمله تروریستی 7 اکتبر حماس در نوار غزه ثبات خاورمیانه و کل جهان را تهدید می‌کند.»

پیشتر دولت اسپانیا، روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که پدرو سانچز، هفته آینده با هدف کسب حمایت برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با تعدادی از همتایان خود در اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.

پیلار آلگریا، سخنگوی دولت اسپانیا در یک نشست خبری گفت که دستور کار سانچز شامل دیدار با نخست وزیران نروژ، ایرلند، پرتغال، اسلوونی و بلژیک است و متمرکز بر موضع اتحادیه اروپا در قبال جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه خواهد بود.

آلگریا افزود: «می‌خواهیم فاجعه انسانی در غزه را متوقف کنیم و به راه اندازی یک روند صلح سیاسی کمک کنیم که منجر به دستیابی به راه‌حل دو دولتی در اسرع وقت شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.