وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که سه شبکه تحریم‌شده که در روسیه، ترکیه، عمان و آلمان مستقر هستند، در تأمین اقلامی مانند فیبر کربن، پلیمر اپوکسی و دیگر تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساخت موشک و برنامه هسته‌ای برای «سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» و شرکت «تکنولوژی سانتریفیوژ ایران» مشارکت داشته‌اند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا با طرح برخی ادعاها، از اعمال تحریم علیه «سه شبکه تأمین‌کننده تجهیزات موشکی، دفاعی و هسته‌ای» برای ایران خبر داد.

این وزارتخانه مدعی شده است که سه شبکه تحریم‌شده که در روسیه، ترکیه، عمان و آلمان مستقر هستند، در تأمین اقلامی مانند فیبر کربن، پلیمر اپوکسی و دیگر تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساخت موشک و برنامه هسته‌ای برای «سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» و شرکت «تکنولوژی سانتریفیوژ ایران» مشارکت داشته‌اند. 

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که این کشور  با تامین تجهیزات موشکی و دفاعی، باعث تشدید درگیری‌ها در منطقه می‌شود. 

وی افزود که ایالات متحده به استفاده از ابزارهای خود برای مختل کردن این شبکه‌ها و پاسخگویی کشورهایی که به گسترش پهپادها و موشک‌های ایران کمک می‌کنند، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.