ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی گروه طالبان تروریست گفت که به نیروهای مرزی این گروه در پکتیا، پکتیکا و خوست دستور حمله به نظامیان پاکستانی داده شده و بر نظامیان آن کشور تلفاتی نیز وارد شده است.

به گزارش جماران؛ منابع خبری گزارش دادند که نیروی هوایی پاکستان بامداد دوشنبه، طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) را در ولایت خوست، پکتیکا و کنر هدف قرار داد.

کُشته‌شدن پنج عضو یک خانواده از جمله یک کودک در ولسوالی برمل پکتیکا تأیید شد.

 

رسانه استخبارات طالبان با آیه قرآن به حملات پاکستان واکنش نشان داد

المرصاد، رسانه استخبارات گروه طالبان با نشر آیه‌ی از قرآن، وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ «و هر کجا بر ایشان دست یافتید آنان را بکُشید» در برابر حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا واکنش نشان داده است.

 

واکنش وزیر اطلاعات بلوچستان پاکستان به اعلامیه طالبان: به یاد داشته باشید که خون یک پاکستانی با ارزش‌تر از کُل افغانستان است

به دنبال اعلامیه طالبان افغان در مورد حملات پاکستان، جان اچکزی در ایکس به گروه طالبان هشدار داده که آنها امریکا نیستند، بلکه جمهوری اسلامی پاکستان اند.

اچکزی افزوده که پاکستان انتقام خون «شهدا» را گرفته و مخفی‌گاه های تروریست ها را در امتداد مرز هدف قرار داده است. 

او گفته: «اگر حتی یک حمله تروریستی در داخل پاکستان رخ دهد، ضربه محکم و عمیقی به داخل افغانستان خواهیم زد.» 

 ‌

وزارت دفاع طالبان: در پاسخ به «تجاوز» مراکز نظامی پاکستان را در امتداد دیورند هدف قرار دادیم

وزارت دفاع طالبان با نشر عکس دفتری ملا یعقوب نگاشته که مرزبانان این گروه در پاسخ به «تجاوز پاکستان» مراکز نظامی آن کشور را در امتداد دیورند با اسلحه های ثقیله هدف قرار داده‌اند.

وزارت دفاع طالبان در ادامه نگاشته که نیروهای دفاعی و امنیتی این گروه آماده پاسخ به هر گونه «اقدامات تجاوزکارانه» بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی شان دفاع خواهند کرد. 

 

سخنگوی طالبان: تلفاتی به نظامیان پاکستان وارد کردیم

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی گروه طالبان تروریست در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی گفت که به نیروهای مرزی این گروه در پکتیا، پکتیکا و خوست دستور حمله به نظامیان پاکستانی داده شده و بر نظامیان آن کشور تلفاتی نیز وارد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.