وی افزود: درباره موضوع حجاب باید گفت که شوراهای عالی در این خصوص قانونگذار نیستند و هرگونه قانونی درباره فضای مجازی هم باید توسط مجلس که نمایندگان مردم در آنجا حضور دارند، وضع شود. حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست و اغلب مردم کشور پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند.

به گزارش جماران؛ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:اگر جمعیت ۷۰ نفری معتدل در مجلس داشته باشیم، می‌تواند زمینه‌ساز دولت کارآمد بعدی باشد. طبیعتا کنار کشیدن از انتخابات یعنی میدان را به تندروها بدهیم که این برای کشور مناسب نیست؛ به جای رای ندادن، رای اعتراضی خود را به لیست صدای ملت بدهید تا نشان دهید که نسبت به شرایط اعتراض دارید.

ایلنا نوشت: علی مطهری سرلیست لیست صدای ملت، در نشست خبری خود گفت: ایران‌دوستان باید به انتخابات‌ توجه داشته باشند، انتخابات پیش رو از اهمیت خاصی برخوردار است و میزان مشارکت در آن حامل پیام برای ما و کشورهای خارجی خواهد بود و اگر میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد، می تواند در تصمیم‌های قدرت‌های جهانی درخصوص ایران تاثیر‌گذار باشد. صرف نظر از اینکه چه افرادی پیروز‌ میدان باشند، اصل اساسی برای ما حضور در پای صندوق‌های رای است.

حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست

وی افزود: درباره موضوع حجاب باید گفت که شوراهای عالی در این خصوص قانونگذار نیستند و هرگونه قانونی درباره فضای مجازی هم باید توسط مجلس که نمایندگان مردم در آنجا حضور دارند، وضع شود. حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست و اغلب مردم کشور پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند.

برای بستن لیست با هیچ فرد و جریانی مشورت نکردیم

مطهری تصریح کرد: صدای ملت یک فهرست مستقل است و وابستگی به گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد، البته در این لیست هم از جریان اصولگرایی حضور دارند هم اصلاح طلب و هم مستقل، برای بستن این لیست با هیچ فرد و جریانی مشورت نکردیم و درخواست حمایت هم نداشتیم.

وی افزود:‌ درباره حمایت ها از لیست باید بگویم که ما با هیچکس مذاکره نکردیم اما احزابی مثل اعتدال و‌ توسعه، ندای ایرانیان، اعتمادملی و کارگزاران بیانیه دادند و از لیست صدای ملت حمایت کردند، برخی دیگر هم که منع قانونی داشتند، به صورت شفاهی اعلام حمایت کردند.

مشارکت ۷۰ درصد را بعید می‌دانم

این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: درباره اینکه در مجلس آینده برای هئیت رئیسه چه برنامه ای داریم، کمی زود است، ابتدا باید ببینیم ترکیب به چه صورت خواهد بود. درباره میزان مشارکت باید بگویم که شواهد و قرائن نشان می‌دهد مشارکت خیلی بالا نخواهد بود، هرچند که از انتخابات دوره قبل مجلس بالاتر خواهد بود، اما اینکه گفته می‌شود میزان مشارکت ۷۰ درصد است را بعید می‌دانم.

از لیست جامعه روحانیت در انتخابات خبرگان حمایت می‌کنیم

وی افزود: درباره حمایت ما از لیستی در خصوص مجلس خبرگان هم باید بگویم که از لیست جامعه روحانیت مبارز در آستان حمایت می‌کنیم چون آن را معتدل‌تر می‌دانیم.

مطهری گفت: امروز شرایط عوض شده اما حتما باید دنبال رفع تحریم ها باشیم، زیرا در غیر اینصورت هرگز به وضع مطلوب نخواهیم رسید. وضع موجود هم ناشی از عملکرد مسئولین است که معتقدم قابل حل و اصلاح است اما تحریم ها اگر حل نشود، همچنان با مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود.

مخالف فیلترینگ هستیم

وی افزود: فیلترینگ شبکه های اجتماعی توجیه درستی ندارد و ما به عنوان صدای ملت مخالف فیلترینگ هستیم. هرگونه تصمیم‌گیری درباره مسائل فضای مجازی باید توسط مجلس گرفته شود.

مطهری تصریح کرد: درباره سیاست خارجی هم باید بگویم که باید یک توازنی میان شرق و غرب ایجاد کنیم، در چند سال اخیر یک گرایش به سمت شرق داشتیم و در دامن روسیه و چین افتادیم و آنها هم از این شرایط سوء استفاده کردند و از این اضطرار ما به نفع خودشان استفاده کردند.درحالی که سیاست اصلی ما نه شرقی و نه غربی و ایجاد توازن میان شرق و غرب است و ما نباید مجبور باشیم فقط با بلوک ارتباط داشته باشیم.

باید به مرور زمینه تغییر و اصلاحات را ایجاد کنیم

وی افزود: حوادث سال گذشته حوادث تلخی بود که پیش آمد، عده ای در این اعتراضات قربانی شدند و طبیعتا گله‌مندی و ناراحتی‌هایی وجود دارد.اما راه حل واقعا رای ندادن نیست، راه حل این است به افراد معتدل و عقل گراو افرادی که به دور از شعارزدگی هستند رای دهیم و روزنه ای پیدا شود تا بتوانیم در مجلس یک اقلیت قدرتمند و کارشناسی داشته باشیم تا به مرور زمینه تغییر و اصلاحات را ایجاد کنیم.

مطهری در ادامه گفت: از اعتراضات سال ۹۶ تا کنون، وعده های داده شده و عمل نشده، وضع بد معیشت مردم ، خصوصا اینکه هیچ افق روشنی هم وجود ندارد که مردم بدانند یک مدتی ریاضت اقتصادی خواهند کشید و بعد وارد فضای رفاه نسبی می‌شویم، چنین افقی وجود ندارد و هرچه جلو می‌رویم شرایط بدتر می‌شود و یک ناامیدی در میان مردم برای رای دادن ایجاد شده است. اما  به هرحال هیچ وقت نباید دست از حمایت از انقلاب برداریم، بالاخره اشتباهات و رویه های غلط و آسیب زا وجود داشته، برخی مردم در اعتراضات کشته شدند، یا همان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، باعث ناامیدی و بی اعتمادی مردم به نظام شده است. این موارد به مرور باید اصلاح شود.

موضوع حجاب نیاز به قانون ندارد

وی افزود: موضوع حجاب نیاز به قانون ندارد و به ایمان واعتقاد مردم مربوط است. در قانون هم به رعایت پوشش اسلامی اشاره شده است. وارد جزئیات شدن درباره حجاب اصلا به صلاح نیست و طرحی که در مجلس برای حجاب ایجاد شده اصلا کارایی لازم را ندارد و حتما نیاز به اصلاح دارد. موضوع حجاب با محرومیت و جریمه، پیش نمی‌رود. ما باید جامعه را به حالت طبیعی خود برگردانیم و برخی از بی حجابی ها به خاطر لجاجت و اعتراض به شرایط است. اگر جامعه به حالت طبیعی برگردد، این موارد هم حل خواهد شد.

به جای رای ندادن، رای اعتراضی خود را به لیست صدای ملت بدهید

مطهری تصریح کرد: اگر جمعیت ۷۰ نفری معتدل در مجلس داشته باشیم، می‌تواند زمینه‌ساز دولت کارآمد بعدی باشد. طبیعتا کنار کشیدن از انتخابات یعنی میدان را به تندروها بدهیم که این برای کشور مناسب نیست؛ نظام جمهوری اسلامی حاصل فداکاری‌ها و شهادت‌های بسیار است و‌مردم اصل انقلاب و‌نظام را قبول دارند و صرفا قائل به اصلاح هستند. فکر‌ می‌کنم میزان مشارکت در حدود ۵۰ درصد خواهد بود. به جای رای ندادن، رای اعتراضی خود را به لیست صدای ملت بدهید تا نشان دهید که نسبت به شرایط اعتراض دارید.

حامیان صدای ملت بر خلاف تصمیم جبهه اصلاحات عمل نکردند

وی افزود: اینکه برخی می‌گویند گروه های اصلاح طلب اعضای لیست صدای ملت را تهدید کرده اند، من چیزی دراین باره نشنیدم و گروه‌هایی که از لیست ما حمایت کردند، خودشان هیچ فهرستی نداشتند، هیچ ائتلافی انجام نشده است و بر خلاف تصمیم جبهه اصلاحات، عمل نکردند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در فهرست صدای ملت دقت داشته باشید از شاخصه‌های تخصصی استفاده شده است و از تمام اقشار در این لیست نماینده داریم و این افراد، افراد مجرب و متخصصی هستند. اعضای این فهرست با حضور در مجلس می‌توانند کمک کننده مشکلات کشور همچون مشکلات بازنشستگان و سلامت کشور باشند. حل مشکلات کشور قطعا اولویت‌بندی خواهد شد و برای حل آن ها برنامه و طرح ارائه می‌کنیم.

هر زمان آمریکا دست از حمایت از اسرائیل برداشت، ایران هم از حمایت مقاومت دست می‌کشد

وی افزود: درباره حمایت ایران از گروه های مقاومت در منطقه باید بگویم که هرزمان آمریکا دست از حمایت از اسرائیل برداشت، ایران نیز از حمایت مقاومت دست بر خواهد داشت.

مطهری در پایان تصریح کرد: گروه‌های مقاومت خودشان مستقل هستند، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ تسلیحاتی . مثلا نیروهای یمنی و فلسطینی خودشان سلاح می‌سازند و ایران تسلیحاتی به آنها نمی‌دهد،بلکه حمایت ایران حمایت معنوی است. طبیعتا مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و باید همه کشورهای اسلامی به آنها کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.