سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان با بیان اینکه درس خواندن اگر با عشق و علاقه همراه باشد، دانشجو را دانشمند می‌سازد، یادآور شد: تا پیش از ظهور ۲ واحد از ۲۷ واحد علم توسعه می‌باید و مابقی علم بعد از ظهور تحقق خواهد یافت؛ پس از ظهور ۹۰ درصد آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل خواهند شد؛ فهم و حکمت در آن دوران آنقدر وسیع و فراگیر می‌شود که بر اساس روایات، انسان‌های دوران ظهور دیگر نیازی به آموزش نخواهند داشت.

به گزارش جماران؛ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تشخیص وظیفه برای نقش‌آفرینی در ظهور را یکی از وظایف انسان‌های دوران غیبت دانست و گفت: کسانی که در دوران غیبت به دنبال کمک به امام‌زمان(عج) هستند، در این دوران انتخابات را جلوه‌ای از احساس مسئولیت اجتماعی الهی می‌بینند.

طبق گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان امشب در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی دررابطه‌با توصیف بهشت، با بیان اینکه یکی از آینده‌هایی که خیال انسان را پرواز می‌دهد، آینده قیامت است، اظهار داشت: آینده پس از ظهور امام زمان(عج) نیز از دیگر آینده هایی است که خیال انسان را به آن دوران پرواز می‌دهد؛ چراکه در آن دوران برکات الهی از آسمان و زمین بر اهلش نازل می‌شود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بر اساس آیات الهی پس از ظهور مستضعفان وارثان قدرت و ثروت در زمین خواهند شد، تصریح کرد: بعد از ظهور هرکسی درسی می‌خواند و کار می‌کند برای فرار از فقر و بدبختی نیست؛ چراکه بعد از ظهور فقر و بدبختی معنا ندارد و تمام کارها برای پرورش خلاقیت و قدرت اندیشه و به عنوان جوهر مرد دنبال می‌شود.

 وی با بیان اینکه درس خواندن اگر با عشق و علاقه همراه باشد، دانشجو را دانشمند می‌سازد، یادآور شد: تا پیش از ظهور ۲ واحد از ۲۷ واحد علم توسعه می‌باید و مابقی علم بعد از ظهور تحقق خواهد یافت؛ پس از ظهور ۹۰ درصد آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل خواهند شد؛ فهم و حکمت در آن دوران آنقدر وسیع و فراگیر می‌شود که بر اساس روایات، انسان‌های دوران ظهور دیگر نیازی به آموزش نخواهند داشت.

 پناهیان در پاسخ به این سؤال که بعد از ظهور زندگی چگونه خواهد شد؟ با تأکید بر اینکه بعد از ظهور امنیت در سراسر عالم گسترده خواهد شد، تصریح کرد: بدترین شرایط برای انسان بعد از ظهور، بسیار زیباتر از بهترین شرایط برای هر انسان پیش از ظهور است.

 وی با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی، پس از ظهور اگر محب و مؤمن امام زمان(عج) به محب دیگری جنس بفروشد و از او سود بگیرد عین ربا و حرام خواهد بود، یادآور شد: یک دزد قدرتمند همچون فضله موشی که یک دیگ غذا را فاسد می‌سازد، می‌تواند جامعه را به فساد بکشاند؛ باید توجه داشته باشیم که جهان امروز را دزدها اداره می‌کنند و کشتار فجیع فلسطینیان نمونه‌ای بارز از خوی استکباری تمدن غربی است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه ضمن تقدیر از میزبانی مردم عراق در ایام اربعین با بیان اینکه عراقی‌ها از خرج در راه سیدالشهدا علیه السلام نتیجه‌ها دیده‌اند، اذعان داشت: پس از ظهور بقیه الله الاعظم(عج) مردم برای کسب ثواب صدقه، همه جا را دنبال فقیر می‌گردند و در میانه خوشی‌های پس از ظهور، تمام رنج انسان به فراغ پروردگار عالم و شوق به لقاء الله تبدیل خواهد شد.

 وی «همه برای یکی، یکی برای همه» را رویه‌ای آخرالزمانی دانست و با بیان اینکه پس از ظهور همه مردم در ساختارهای حکومت مهدوی مشارکت خواهند داشت، اظهار داشت: اگر شیعیان ما دل‌هایشان را به هم نزدیک کنند، مژده ملاقات حجت خدا تاخیر نخواهد افتاد؛ باید توجه داشته باشیم که سرازیری برکت‌های پس از ظهور در سایه‌سار همراهی امت با صاحب الزمان(عج) است.

 پناهیان در بخش پایانی سخنان خود انتخابات را مسیر کمک به مردم و همراهی با امام توصیف نمود و ابراز داشت: کسانی که به دنبال کمک امام زمان(عج) در دوران غیبت هستند، انتخابات را جلوه‌ای از احساس مسئولیت اجتماعی الهی می‌بینند؛ بنابراین تشخیص وظیفه برای نقش آفرینی در امر ظهور یکی از وظایف انسان‌ها در دوران غیبت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.