پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: روحانیت هم باید پرسشگر باشد هم پاسخگو تا بتواند کماکان ستون هدایت دولت و حمایت از انقلاب اسلامی باشد اما حفظ استقلال برای تثبیت پایگاه اجتماعی و نفوذ کلام ضروریست و در این راستا بها دادن به نظر مردم و بستر سازی برای مشارکت بیش از پیش مردم در اداره امور همانگونه که مشی امام و رهبر معظم انقلاب است ، حایز اهمیت می باشد.

به گزارش جماران؛ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: انقلاب اسلامی طی افزون بر چهار دهه منشا تحولات بسیار در ابعاد مختلف اعم از داخلی، منطقه ای و بین المللی شناخته شده است .

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع شمار زیادی از روحانیون جنوب و شرق تهران چهارشنبه شب در شبستان آستان حضرت شیخ صدوق افزود: امام راحل با بینش عمیق و منبعث از فرهنگ دینی در پرتو الطاف الهی و همراهی اقشار مختلف مردم از جمله روحانیت موفق شد تا یکی از نقاط عطف تاریخ را برای حاکم کردن ارزشهای الهی رقم بزند و همین نگاه و رویکرد برای ایجاد جامعه مردمسالار دینی در راهبردها و مشی مقام معظم رهبری متجلی است.

وی اضافه کرد: برغم برخی القائات هنوز روحانیت به عنوان یکی از گروههای اصلی، تاثیر گذار، مورد وثوق و مرجع مردم می باشند و به همین دلیل باید در مقاطعی مانند انتخابات به صورت اقناعی و مستدل به بیان مشکلات، راهکارها و توصیه ها بپردازیم زیرا نهاد روحانیت همواره مستقل از دولت ها بوده و روحانیت قبل از اینکه یک فعال و کنشگر اجتماعی باشد به عنوان مروج و مبلغ دین محسوب می شود اگر چه وظیفه حمایت از فعالیت های ارزنده ای که به نفع مردم و صلاح مملکت هست نباید هیچگاه مورد غفلت قرار گیرد.

به نوشته ایرنا، وزیر اسبق کشور ادامه داد: روحانیت هم باید پرسشگر باشد هم پاسخگو تا بتواند کماکان ستون هدایت دولت و حمایت از انقلاب اسلامی باشد اما حفظ استقلال برای تثبیت پایگاه اجتماعی و نفوذ کلام ضروریست و در این راستا بها دادن به نظر مردم و بستر سازی برای مشارکت بیش از پیش مردم در اداره امور همانگونه که مشی امام و رهبر معظم انقلاب است ، حایز اهمیت می باشد.

 

پورمحمدی

 

پورمحمدی هر نوع تخریب در عرصه سیاسی و اجتماعی بخصوص نادیده انگاشتن خدمات چند دهه انقلاب و نظام اسلامی را ناپسند و مذموم توصیف کرد و خواستار مراعات آموزه های دینی و اخلاقی در آستانه دو انتخابات مهم پیش رو شد.

وی در پایان به پرسشهای مطرح شده در زمینه کارکرد دولت، وظیفه احزاب و تشکل ها برای ترغیب مردم به مشارکت پرشور در انتخابات و معضلات اقتصادی و معیشتی جامعه پاسخ داد.

این نشست در قالب هماهنگی برای هم افزایی روحانیون و طلاب در راستای پرشور کردن فضای انتخابات و نقش تبیینی روحانیون به میزبانی آستان حضرت شیخ صدوق در شهرستان ری برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.