حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آخرین رایزنی‌ها درخصوص عمره میان مقامات کشورمان و مسئولان عربستان سعودی، گفت: در روزهای گذشته هیاتی از وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی عربستان سعودی آمدند و طبق روال متعارفی که دارند مباحث فنی خودشان را تکمیل کردند و امروز قرار است با همتای سعودی خود گفت‌وگوی تلفنی داشته باشم و آخرین وضعیت را با هم بررسی کنیم.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه کشورمان آخرین جزئیات رایزنی‌ها با مقامات سعودی درخصوص حل موضوع حج عمره را تشریح کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین رایزنی‌ها درخصوص عمره میان مقامات کشورمان و مسئولان عربستان سعودی، گفت: ما با وزیر خارجه عربستان یک توافقی را روی بحث‌های فنی مربوط به هواپیمایی داشتیم و این را دنبال کردیم. با توجه به اینکه از موافقتنامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان ۷-۸ سالی که حج عمره متوقف بوده گذشته و زمان آن سپری شده بود، بحث‌های فنی راجع به از سرگیری پروازها بر مبنای توافق جدید وجود داشت و این مهم‌ترین موضوع فنی بود که مطرح شد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته هیاتی از وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی عربستان سعودی آمدند و طبق روال متعارفی که دارند مباحث فنی خودشان را تکمیل کردند و امروز قرار است با همتای سعودی خود گفت‌وگوی تلفنی داشته باشم و آخرین وضعیت را با هم بررسی کنیم.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: مقامات عربستان به صراحت به ما گفتند که درخصوص حل این مشکل فنی دستورات لازم به آن‌ها داده شده و کار در مسیر درست آن پیش می‌رود.

امیرعبداللهیان در رابطه با سفر به پاکستان و رایزنی با مقامات این کشور تصریح کرد: در مورد پاکستان گفت‌وگوهای بسیار خوبی با مقامات عالیرتبه این کشور داریم، مستحضرید که در چند روز آینده انتخابات در کشور همسایه ما پاکستان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: برای ما مباحث همکاری‌های اقتصادی تجاری، توسعه بازارچه ها و مناطق آزاد مرزی بسیار مهم است. رویکرد اساسی ما این است که مرزهایی که تروریست‌ها سال‌ها در نزدیکی آن مستقر بودند تبدیل به مرزهای تجاری و صلح و دوستی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.