ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: درباره خبرهای غیررسمی مبنی بر درخواست چین از ایران درباره یمن توصیه می‌کنم در مباحث از این دست به منابع رسمی رجوع شود، چنین مساله ای مطرح نیست و مواضع ایران و چین درباره تحولات دریای سرخ مشترک است.

به گزارش جماران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی با رسانه‌های داخلی و خارجی روابط ایران و عراق را گسترده و دوستانه و برادرانه و مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل اعلام کرد.

وی افزود: همواره گفت‌وگوهای منظم و مستمری در سطوح مختلف بین مقامات دو کشور داریم و سفر آقای احمدیان در چارچوب تداوم مشورت‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف دوجانبه است.

کنعانی عنوان کرد: روابط دو کشور ممتاز و ویژه‌ است و برخی اتفاقات و رخدادها طبیعتا نمی‌تواند بر عمق و استحکام روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارد. این سفر هم فرصت خوبی است که دیدگاه‌ها و نظرات بین مقامات عالی امنیتی و سیاسی دو کشور تبادل و زمینه‌های تقویت روابط مهیا شود.

وی در رابطه با برخی خبرها پیرامون درخواست چین از ایران درخصوص اقدامات حوثی‌ها در دریای سرخ، تاکید کرد: درباره خبرهای غیررسمی مبنی بر درخواست چین از ایران درباره یمن توصیه می‌کنم در مباحث از این دست به منابع رسمی رجوع شود، چنین مساله ای مطرح نیست و مواضع ایران و چین درباره تحولات دریای سرخ مشترک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.