هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه (به وقت محلی) با بیان اینکه واشنگتن در دفاع از خود به گروه‌های تحت حمایت ایران حمله کرده است تا این نیروها حملات علیه نظامیان آمریکایی را متوقف کنند، افزود: در واکنش به حملاتی که به تازگی به پایگاه عین‌الاسد انجام شده بود، به تاسیساتی که گروه‌های عراقی تحت حمایت ایران از آن استفاده می‌کنند حمله کردیم.

به گزارش جماران؛ جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، از تهران خواست تا از حزب‌الله و حماس حمایت نکند.

به نوشته آناتولی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه (به وقت محلی) با بیان اینکه واشنگتن در دفاع از خود به گروه‌های تحت حمایت ایران حمله کرده است تا این نیروها حملات علیه نظامیان آمریکایی را متوقف کنند، افزود: در واکنش به حملاتی که به تازگی به پایگاه عین‌الاسد انجام شده بود، به تاسیساتی که گروه‌های عراقی تحت حمایت ایران از آن استفاده می‌کنند حمله کردیم.

طبق گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی عراق (جنبش نجبا) با انتشار بیانیه‌ای حمله آمریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای آن منجر شد را محکوم و اعلام کرد: به تجاوز اخیر آمریکا واکنشی قوی، سریع و غافلگیر کنند نشان خواهیم داد.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد: آمریکا به عنوان پدرخوانده شرارت، بار دیگر مرتکب تجاوز و نقض حاکمیت ملی عراق شد و این تجاوز به امنیت و ثبات کشور، مسئولیت میهنی و اخلاقی بر دوش دولت عراق می‌گذارد تا اقدامات جدی‌تری را برای متوقف کردن این تجاوزات و پیگرد و مجازات عاملان آن اتخاذ کند.

این گروه مبارز عراقی تصریح کرد: ما به دلایل متعددی خواستار بسته شدن سفارت آمریکا در عراق هستیم.

مقاومت اسلامی عراق (جنبش نجبا) خاطرنشان کرد: مقاومت، به تجاوز اخیر آمریکا واکنشی قوی، سریع و غافلگیر کننده نشان خواهد داد و این واکنش تا زمان اخراج آخرین نظامی اشغالگران آمریکایی ادامه خواهد داشت.

رسانه‌های عراقی بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش داده بودند که ارتش تروریستی آمریکا نیمه شب گذشته به مقرهای الحشد الشعبی در منطقه جرف النصر در استان بابل و شهر القائم در مرز عراق با سوریه حمله کرد که در جریان آن دست‌کم دو نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

ساعاتی پیش، دولت عراق در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله ارتش تروریستی آمریکا به مقرهای سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که به منظور حمایت از حاکمیت عراق در سطح بین‌المللی از واشنگتن شکایت می‌کند.

پیش از این نیز قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق ضمن محکوم کردن حمله ارتش آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی، آن را نقض آشکار حاکمیت کشورش دانست.

دولت عراق همچنین از تشکیل کمیته‌ای به ریاست مشاور امنیت ملی خود برای جمع آوری شواهد و مدارک و به منظور حمایت از موضع عراق در سطح بین‌المللی درخصوص شکایت خود علیه واشنگتن خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ما به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سه تأسیسات در عراق حمله کردند.

در ادامه بیانیه پنتاگون ادعا شده است که سه تأسیسات متعلق به گردان‌های حزب‌الله عراق و دیگر گروه‌ها که به نامشان اشاره نشده هدف قرار گرفته شده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در این بیانیه گفته که حملات صورت گرفته علیه گروه‌های عراقی، پاسخ مستقیم به سلسله حملات روز افزون علیه نظامیان آمریکایی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.