امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت که در دیدار با همتای انگلیسی در داووس بر توقف حمایت از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تأکید کرده است.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدارش با همتای انگلیسی گفت که آمریکا و انگلیس حق ندارند امنیت منطقه را به نفع نتانیاهو به «گروگان بگیرند».

حسین امیرعبداللهیان که روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه با وزیر خارجه انگلیس دیوید کامرون برای نخستین بار و در حاشیه اجلاس داووس دیدار کرد، افزود: تصریح کردم که آمریکا و انگلیس باید فورا حمایت و پشتیبانی از جنایات جنگی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را متوقف کنند.

وزارت خارجه انگلیس در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد که کامرون از همتای ایرانی خود خواسته که ایران از نفوذش بر انصارالله یمن استفاده کند تا حملات بیشتری در دریای سرخ انجام ندهند.

امیرعبداللهیان و کامرون دهم دی ماه هم برای نخستین بار تلفنی گفتگو کرده بودند و امیرعبداللهیان گفته بود که نمی‌شود به رژیم اسرائیل اجازه داد که در غزه مرتکب قتل عام زنان و کودکان و نسل‌کشی شود و منطقه را به آتش بکشد، اما توقف یک کشتی صهیونیستی در دریای سرخ را به مخاطره انداختن امنیت این آبراه اقتصادی قلمداد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین عنوان کرد که در گفتگو با دیوید کامرون در داووس در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه و تحولات منطقه تبادل نظر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.