سخنگوی نخست وزیر انگلیس تصریح کرد که دولت لندن با همکاری پاریس و برلین به تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای برجام ادامه می‌دهد.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: سخنگوی نخست وزیر انگلیس ادعای مدیرکل‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد لزوم امضای برجام ۲ با ایران را مردود اعلام کرد و گفت که این کشور همچنان خواهان از سرگیری اجرای کامل توافق سال ۹۴ است.

سخنگوی ریشی سوناک این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا پیرامون آخرین موضع انگلیس نسبت به برجام مطرح کرد.

وی با تکرار ادعاهای نخ‌نما درباره برنامه صلح‌آمیز هسته ای کشورمان مدعی شد: همانطور که قبلاً گفتیم اقدامات ایران در ماه های گذشته، پیشرفت به سمت راه حل دیپلماتیک در مورد برجام را بسیار دشوارتر کرده است. اما موضع ما همچنان این است که در سال ۲۰۲۲ یک توافق قابل اجرا روی میز گذاشته شد، که ایران را به اجرای تعهداتش و ایالات متحده را به توافق باز می‌گرداند.

این سخنگو بدون اشاره به تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا در مذاکرات وین ادعا کرد: ایران در استفاده از این فرصت خودداری کرد، اما ما همچنان به انجام هر گام دیپلماتیک برای جلوگیری از توسعه سلاح هسته ای ایران متعهد هستیم.

گفتنی است مذاکرات برای از سرگیری اجرای برجام در هشت دور با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران در وین برگزار شد. هیات آمریکایی نیز به صورت غیر مستقیم در گفت‌وگوها حاضر بود. اما نتیجه مذاکرات به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل ماند.

سخنگوی سوناک‌: به تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای برجام ادامه می‌دهیم

سخنگوی نخست وزیر انگلیس تصریح کرد که دولت لندن با همکاری پاریس و برلین به تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای برجام ادامه می‌دهد.

او در پاسخ به سوال ایرنا درباره سخنان اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون امضای برجام ۲ با ایران تصریح کرد که مساله از نگاه دولت انگلیس مردود است. این سخنگو تصریح کرد: توافقی روی میز وجود دارد و ما همچنان از ایران می خواهیم که به آن پایبند باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.