احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه از هنرهای بزرگ انقلاب اسلامی که در دانشگاه باید مورد واکاوی قرار گیرد، این است که انقلاب اسلامی قدرت تفاهم دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رویکرد همدلانه و قدرت تبیین توانست با گروه حماس که یک گروه اهل تسنن است به یک نقطه مشترک برسد، این رویکرد در خصوص نحوه تعامل با دولت طالبان نیز برقرار است و به گواه بسیاری از کارشناسان و فعالان دولت طالبان در تنها جایی که مشکل امنیتی ایجاد نکرده ایران است.

به گزارش جماران؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: یکی از فرازهای برجسته این قدرت الهی همین ایامی است که در آن به سر می‌بریم، ما آنقدر در متن نعمت هستیم که شاید قادر به درک آن نباشیم، ما عادت کرده بودیم تا قبل از ظهور انقلاب همواره مظلوم را شکست خورده ببینیم و ظالم با ظلم پیروز شود و مظلوم شکست خورده به نفرین کردن، اکتفا کند.

به نوشته ایسنا، علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در طرح «ملی اعتلا» که در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی طلیعه‌ای از وعده الهی بود که خداوند در طول این ۴۰ سال هر روز گوش و چشم ما را به تحقق این معجزه بزرگ که به ظاهر شدنی نیست، جلب کرد.

وی افزود: یکی از فرازهای برجسته این قدرت الهی همین ایامی است که در آن به سر می بریم، ما آنقدر در متن نعمت هستیم که شاید قادر به درک آن نباشیم، ما عادت کرده بودیم تا قبل از ظهور انقلاب همواره مظلوم را شکست خورده ببینیم و ظالم با ظلم پیروز شود و مظلوم شکست خورده به  نفرین کردن، اکتفا کند.

احمدیان بیان کرد: امروز همه جهان و همه دینداران بر دو چیز گواهی می‌دهند، مظلومیت مردم فلسطین در عین پیروزی آنها، در افکار عمومی مردم غزه با وجود مظلومیت توانسته با مقاومت بیش از صد روز بر رژیم صهیونیستی پیروز شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: همه مردم جهان اذعان دارند که رژیم صهیونیستی ظالم ترین پدیده عالم و در عین حال بازنده ترین است، به عبارت دیگر روایت جدیدی باز شده که در آن اراده الهی برای مکنت دادن به مستضعفین شروع شده است.

وی افزود: آمریکاهایی با وجود حمایت‌های گسترده از حملات سنگین و کورکورانه رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه از پیروزی این رژیم غاصب صحبت نمی کند؛ اما بارها در جریان این حملات از شکست این رژیم جنایتکار صحبت کرده است و سعی می کنند که در بیرون از میدان غزه و با کمک رسانه‌های جمعی برای این رژیم دستاوردسازی کند.

احمدیان ادامه داد: رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر ادعا می‌کرد که شمال غزه را  تحت کنترل دارد؛ اما در روزهای گذشته شاهد ادامه حملات حماس از این نقاط بودیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دیروز مظلوم سنگ در دست داشت، امروز با توانمندی تانک پیشرفته رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهد، فرماندهان میدانی غزه مرتب پیام می‌دهند که ما اهل سازش نیستیم و همچنان مقاومت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی مظلوم شکست خورده نداریم، این الگو در لبنان نیز اجرا شد، جایی که به گفته خود مردم لبنان اجازه پیشرفت در سطوح اداری و سازمانی نداشتند؛ اما به برکات انقلاب و حزب الله‌ لبنان این شرایط دگرگون شده است.

وی افزود: ملت یمن امروز آمریکایی ها را به سخره می‌گیرد به برکت انقلاب اسلامی با وجود حملات آمریکایی ها به یمن هیچ ترسی از حملات آمریکا وجود ندارد و تغییر در سیاست‌های این ملت ایجاد نشد.

به گفته وی، گروه های برآمده از انقلاب اسلامی در عراق به آمریکا هشدار دادند که علاوه بر پایان جنگ غزه باید از عراق بروند، این موفقیت را باید در بعد جهانی مانند وقایع ژاپن بررسی کرد، آمریکا بدون اطلاع به دولت ژاپن اقدامات خود را در خاک ژاپن دنبال می کند و احترامی برای این کشور قائل نیست.

احمدیان عنوان کرد: گروههای فعال در عراق به دلیل بدعهدی آمریکا اعلام کردند که جدول زمانبندی خروج از عراق را بدهید و جنگ غزه را نیز پایان دهید تا حملات به پادگان‌های آمریکا متوقف شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت در منطقه توسعه پیدا کرده است، بیان کرد: جریان مقاومت و حضور ایران در منطقه از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شده است، امروز انقلاب اسلامی تکثیر شده و نتایج آن در منطقه کاملا مشخص است.

وی افزود: آمریکا با وجود شکست های متعدد از مقاومت، باز هم این تجربه اشتباه را در برخورد با ملت یمن تکرار می‌کند، آمریکایی‌ها باید از این موضوع درس بگیرند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: حضرت امام (ره) شاه را نصیحت کرد که به آمریکا تکیه نکند، امروز نیز رهبر انقلاب امریکایی‌ها را نصحیت کردند؛ اما آنها به این مسئله بدیهی توجه نمی کنند که در صورت جنایت در خاورمیانه امکان حضور آنها وجود ندارد.

وی افزود: در ابتدای حمله آمریکا به عراق مردم این کشور با ابراز رضایت از این وضعیت عنوان کرد که بهتر است ایران اختلافات خود با آمریکا را در جای دیگر حل کند و پای عراق را به این درگیری‌ها باز نکند، اما با گذر زمان، رفتار آمریکایی‌ها نشان داد که مردم عراق نیز با این رفتارهای آمریکا سازگاری ندارند.

احمدیان عنوان کرد: آمریکا وعده داده بود که همه منابع مالی از دولت صدام به حساب عراق واریز خواهد شد و اما در عمل تمام درآمدهای نفتی عراق به حساب آمریکا واریز می شود و عراق نیز باید برای درآمدهای خود از آمریکا نامه‌نگاری کند، آمریکا هنوز به دنبال این گونه روابط است که برای یک کشور تصمیم بگیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: دولت یمن از ایران الهام گرفته و با وجود کمبود امکانات توانسته مقاومت جانانه‌ای در مقابل آمریکا داشته باشد. ظرف ۴ سال مردم یمن توانستند به فناوری تجهیزات پیشرفته موشکی دست یابند که این نیز از برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نیروی انصارالله از آرمان مقاومت ایران تبعیت می‌کند؛ اما در عمل مستقل است، آنها در نحوه پاسخگویی به آمریکا استقلال دارد و خود در خصوص حفاظت از خاک خود تصمیم می‌گیرد.

احمدیان با بیان اینکه از هنرهای بزرگ انقلاب اسلامی که در دانشگاه باید مورد واکاوی قرار گیرد، این است که انقلاب اسلامی قدرت تفاهم دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رویکرد همدلانه و قدرت تبیین توانست با گروه حماس که یک گروه اهل تسنن است به یک نقطه مشترک برسد، این رویکرد در خصوص نحوه تعامل با دولت طالبان نیز برقرار است و به گواه بسیاری از کارشناسان و فعالان دولت طالبان در تنها جایی که مشکل امنیتی ایجاد نکرده ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: انقلاب اسلامی دل‌ها را صید کرده است، این قدرت نرم در سایه تلاش‌های سردار سلیمانی و سایر شهدای انقلاب اسلامی است، این دستاوردهای عظیم باید در دانشگاه‌ها واکاوی شود.

وی افزود: توانایی ایران برای ساخت تجهیزات نظامی و درخواست خرید تجهیزات از ایران آن هم در شرایطی که کشور در جنگ ۸ ساله با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است، برگ زرینی از افتخارات ایران است.

احمدیان با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور بیان کرد: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از نگاه به خارج از مرزهای ایران است؛ جایی که برای حل مشکلات داخلی به دنبال راه حل های خارجی هستیم، در حالی که پیشرفت علم ثابت کرده که هر کشور برای توسعه و رسیدن به موفقیت نیازمند مسیر منحصر به فرد خود است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ظرفیت مناسبی در دانشگاه آزاد شکل گرفته است، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل غیردولتی بودن ظرفیت عالی دارد، نقط قوت آن غیردولتی بودن است دانشگاه آزاد به همین دلیل توانسته الگوی موفقی را رقم بزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.