محصولی دبیرکل جبهه پایداری گفت: یکی از مشکلاتی که در عالم سیاست وجود دارد، موضوع نفود است و متاسفانه در انقلاب اسلامی نتوانستیم با این موضوع به خوبی مقابله کنیم. یک نمونه همین نفوذ این است که دشمنان به گونه ای عمل می‌کنند که مسئولین کشور دچار اشتباه محاسباتی شوند. به طور مثال برجام یک اشتباه محاسباتی مسئولین آن دوره بود.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری گفت: جریان‌های انقلابی اگر بخواهند موفق باشند، باید به سمت وحدت بروند؛ اما وحدت خودش هدف نیست و وسیله است. باید با حفظ اصول به سمت وحدت حرکت نماییم زیرا وحدت برای این است که ارزش‌ها حفظ شود. وحدت خیلی خوب است؛ منتها باید بر اساس شاخص‌های تعریف شده باشد و نه شخص محور باشد و امیدواریم در این انتخابات به لیست واحد برسیم.

صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشستی با حضور بسیج اساتید ۷ دانشگاه که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، با تشریح فضای سیاسی و انتخاباتی کشور در برهه کنونی عنوان کرد: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی خاص قرار دارد که این شرایطِ خاص قدرت خاص جمهوری اسلامی ایران است و درست است که همیشه نگرانی ها و مشکلات وجود داشته است اما تا به حال، هیچ وقتی ایران اسلامی به این موضع قدرت در منطقه و جهان نرسیده بوده است.

وی در ادامه افزود: زمانی که تاریخ را به دقت بررسی می‌کنیم متوجه این موضوع مهم می‌شویم و این قدرت به برکت اسلام، انقلاب، امام (ره)، رهبری و شهدا است و می بینیم که ارتش اسرائیل که چهارمین ارتش دنیا بوده، اکنون حریفش ایران و حتی حزب الله لبنان هم نیست بلکه حریف او مردم  غزه و گروه حماس و جهاد اسلامی فلسطین است، اسرائیلی که در حال حاضر هم تمام دنیای غرب کمکش می‌کند.

وی با اشاره به موضوع استقامت در راه اهداف تاکید کرد: تمام این اتفاقات همان وعده الهی است که خداوند متعال در قرآن کریم آورده است "إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ " اما اشکالی که در جمع ما است این می‌باشد که وقتی گفتیم ربنا الله آیا بر آن استقامت ورزیدیم. این سطح از استقامت خیلی اهمیت دارد که در مرتبه عالی آن می شود امام خمینی (رحمة الله علیه) که نمونه اعلی استقامت می‌باشند. وقتی پایداری بر اطاعت از خدا باشد نه اندوهی از اتفاقات و حوادث است و نه ترسی.

محصولی با نقل خاطره‌ای از علامه مصباح یزدی تشریح کرد: زمانی که ما می‌خواستیم تشکیلات جبهه پایداری انقلاب اسلامی را راه بیاندازیم مرحوم علامه مصباح یزدی به ما تاکید کردند که کلمه پایداری را به عنوان تشکیلات خود اضافه نمایید که بر مبنای همین آیه شریفه است و آیت الله خوشوقت رحمة الله علیه می فرمودند پایداری یعنی همیشه پای داری و خودتان مشاهده می‌کنید که همیشه در معرض تخریب و تهمت‌های ناروای جریان غربگرا هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: آن چیزی که نظام ما را به این نقطه خاص از قدرت رسانده است به خاطر حضور همیشگی مردم در صحنه و تبعیت آنها از امامین انقلاب و ولی جامعه است. حال وظیفه تک تک ما هم عمل به تکلیف در هر برهه است. متاسفانه برخی از سیاسیون فکر می‌کنند برای کار سیاسی باید مانند غربی‌ها سیاسی‌کاری کنند.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به عمل نمودن به وعده الهی عنوان کرد: در هر زمان و مکانی، به هر اندازه‌ای که به وعده خداوند عمل کردیم که فرموده است «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»، به همان مقدار موفق بوده‌ایم و با استفاده از توانایی‌های موجود و با این نگاه که در مقابل پروردگار متعال هیچ هستیم، به سمت جلو حرکت کردیم.

محصولی با اشاره به موضوع وحدت جریانات سیاسی در کشور گفت: جریان‌های انقلابی اگر بخواهند موفق باشند، باید به سمت وحدت بروند؛ اما وحدت خودش هدف نیست و وسیله است. باید با حفظ اصول به سمت وحدت حرکت نماییم زیرا وحدت برای این است که ارزش‌ها حفظ شود. وحدت خیلی خوب است؛ منتها باید بر اساس شاخص‌های تعریف شده باشد و نه شخص محور باشد و امیدواریم در این انتخابات به لیست واحد برسیم.

دبیرکل جبهه پایداری گفت: یکی از مشکلاتی که در عالم سیاست وجود دارد، موضوع نفود است و متاسفانه در انقلاب اسلامی نتوانستیم با این موضوع به خوبی مقابله کنیم. یک نمونه همین نفوذ این است که دشمنان به گونه ای عمل می‌کنند که مسئولین کشور دچار اشتباه محاسباتی شوند. به طور مثال برجام یک اشتباه محاسباتی مسئولین آن دوره بود. 

وی در ادامه با اشاره به حواشی جلسه دیدار رؤسا و دبیران احزاب با رئیس جمهور گفت: در آن جلسه سیاستمدارانی از احزاب، ادعای مشارکت بالا داشتند که همیشه در مصاحبه‌ها و مقالات و رسانه هایشان بر سیاه نمایی در کشور و ندیدن نقاط پیشرفت تلاش می‌ورزند که این رفتار با ادعای خواهان مشارکت بالای این آقایان در تناقض است.

وی افزود: البته کشور در بخش‌هایی مانند وضعیت افتصادی و معیشتی مردم با ضعف مواجه هست و باید برای رفع آن‌ها راهکار ارائه داد و حتما هم حل شدنی است؛ منتها این امر بستگی به این دارد که افراد اصلح در رأس امور قرار گیرند.

 اگر کسی به دنبال مشارکت نباشد، یا جاهل است یا خائن می‌باشد

محصولی در پاسخ به این سوال که اصلح به چه معناست، خاطرنشان کرد: اصلح یعنی شایسته‌ترین. البته جریان مقابل می‌گوید این‌ها منظورشان از اصلح، خالص‌سازی است اما من می‌گویم که خالص سازی اسم رمزی برای حاکمیت غربگراها است؛ همانگونه که صیانت از آراء و تقلب، اسم رمز فتنه ۸۸ بود. نکته مهم این است که در شرایط کنونی اگر کسی به دنبال مشارکت نباشد، یا جاهل است یا خائن می‌باشد.

فارغ از تمام بحث‌ها در موضوع تأیید و رد صلاحیت‌ها، مشارکت بالا هم به نفع نظام است و هم به نفع مردم است و مشارکت بالا فارغ از اینکه کدام نامزد یا کدام لیست رأی بیاورد، موجب استحکام هرچه بیشتر ارکان کشور می‌شود. باید دقت کنیم که دشمن به دنبال این است که با تبلیغات خود، ما را در محاسبات خویش دچار خطا و اشتباه کند.

وی افزود: وقتی محاسبه غلط شود، برجام در ۲۰ دقیقه تصویب می‌شود، شما وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی را مشاهده کنید. امروزه می‌شنویم از عراق، حیفا را مورد هدف قرار داده‌اند. اقدامی که در گذشته فکرش را هم نمی‌کردیم، ولی میبینیم که در حال حاضر صورت می‌گیرد؛ و این خود یک انتقام است که حیثیت اسرائیل را زیر سوال برده است. همه این اتفاقات به برکت اسلام و انقلاب اسلامی است که در این سطح از قدرت قرار داریم و حتی در بعد جهانی هم همین طور است.

وی با اشاره به اقداماتی که احزاب و جریانات سیاسی باید انجام بدهند تصریح کرد: کار اصلی احزاب این است که تلاش کنند بهترین افراد در جایگاه‌های حاکمیتی قرار گیرند. ما باید طبق شاخص‌ها نمره‌گذاری کنیم و افراد را معرفی نماییم و نباید از طرح کردن اصلح ترسید.

وی افزود: این آیه قرآن است که خداوند متعال می فرماید باید امانات را به اهلش بسپاریم و در روایات آمده که اگر کسی را می‌خواهید برای تصدی امور مسلمین منصوب کنید، اگر فرد دیگری بهتر بود و معرفی نکردید، به خدا و رسولش و مردم خیانت کرده اید. همچنین  اگر کسی خودش را در معرض تصدی مسئولیتی برای مردم بگذارد و بداند بهتر از او هم هست، خیانت کرده است. 

محصولی در ادامه گفت: هر چقدر احزاب و گروه‌های سیاسی بتوانند برنامه‌های خودشان را معرفی کنند، در انتخاب درست مردم، کمک بیشتری خواهند کرد. در جبهه پایداری، ما کتابی را تهیه کرده ایم که شرح مرامنامه این جبهه است که بر روی آن با دقت کار شده و مبتنی بر متون دینی و فرمایشات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و علامه مصباح برای کار و فعالیت سیاسی است و کنشگری‌های سیاسی ما مبتنی بر آن متون است.

برای انتخابات مجلس حدود ۴۰ شاخص را مطرح کرده‌ایم

وی با اشاره به شاخص های تدوین شده برای انتخابات مجلس تاکید کرد: ما در جبهه پایداری انقلاب اسلامی برای انتخابات مجلس حدود ۴۰ شاخص را مطرح کرده‌ایم. 

محصولی ضمن بر شمردن شاخص‌ها گفت: این شاخص‌ها مختص انتخابات مجلس و با نگاه تقنینی و نظارتی مجلس تدوین شده است و ما به دنبال معرفی نامزد‌های اصلح بر مبنای آن شاخص‌ها هستیم؛ هرچند جریان غربگرا بدین سبب ما را مورد حمله قرار می‌دهند و می‌گویند اصلح یعنی خالص‌سازی.

وی تصریح کرد: بدیهی است همان اعتدالیون و اصلاح طلبان هم که ما را نقد می‌کنند به دنبال اصلح هستند؛ اما شاخص‌های آنها متفاوت است و بیشتر بر مبنای نگاه سکولاریستی است.  

دبیرکل جبهه پایداری در ادامه گفت: متاسفانه اغلب ما باور نداریم که در حال حاضر در وضعیت جنگی هستیم و شرایط جنگی الآن سخت تر از شرایط جنگ تحمیلی ۸ ساله است. در جنگ نرم و ترکیبی کنونی، ترکش‌ها و گلوله‌ها دیده نمی‌شود. چشم و سر بصیرت‌بین، بریده می‌شود و قلب ایمان تیر می‌خورد اما قابل مشاهده نیست.

محصولی در ادامه گفت: ما وظیفه داریم به قدر خود برای مقابله با دشمن تلاش کنیم و وقت و مایه بگذاریم و اگر این کار را نکنیم دشمن با امکانات خود و جنگ رسانه‌ای و ترکیبی، فضاسازی می‌کند و موجب سستی در جبهه مقاومت می‌شود.

محصولی در پایان گفت: لذا در این زمینه باید با دوستان و اقوام و آشنایان صحبت و تلاش برای جهاد تبیین نماییم و آنها را اقناع کنیم و از وقت و جان و مال و آبروی خود مایه بگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.