«حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه با اشاره به نحوه شهادت «سید رضی موسوی» از یاران دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ایشان، امروز ساعت ١۴ در سفارت کشورمان بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر، به محل اقامت و منزل‌شان در محله «زینبیه» رفتند. با توجه به اینکه همسر این شهید، معلم هستند، در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ١۶:٢٠ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، سفیر جمهوری اسلامی ایران درسوریه جزییات تازه‌ای از نحوه شهادت «سید رضی موسوی» ارایه داد وتاکید کرد بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و۱۹۷۳ این حمله جنایت از سوی رژیم صهیونیستی بوده است.

«حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه  با اشاره به نحوه شهادت «سید رضی موسوی» از یاران دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ایشان، امروز ساعت ١۴ در سفارت کشورمان بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر، به محل اقامت و منزل‌شان در محله «زینبیه» رفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه همسر این شهید، معلم هستند، در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ١۶:٢٠ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

وی در ادامه به سوابق شهید موسوی اشاره کرد و افزود: ایشان، دیپلمات و رایزن دوم در سفارت کشورمان بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و ۱۹۷۳ این حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.

اکبری افزود: صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند، به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.

سفیر ایران در سوریه ادامه داد: ایشان در مدت زمان حضورشان در سوریه، فعالیت مستشاری داشتند.

شهید سیدرضی موسوی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.