آلمان، روز سه‌شنبه، در اعتراض به ادعای توطئه برای حمله به کنیسه‌ای در این کشور، یک دیپلمات ایرانی را احضار کرد.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه آلمان در پی ادعای یک دادگاه منطقه‌ای این کشور علیه ایران درباره تلاش برای حمله به یک کنیسه، کاردار ایران را احضار کرد.

 

آلمان، روز سه‌شنبه، در اعتراض به ادعای توطئه برای حمله به کنیسه‌ای در این کشور، یک دیپلمات ایرانی را احضار کرد.

 

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد: وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاردار سفارت ایران به دلیل توطئه آتش‌سوزی احضار شده است.

 

این وزارتخانه گفت: «طبق حکم امروز دادگاه عالی منطقه‌ای دوسلدورف، حمله برنامه‌ریزی‌شده به کنیسه‌ای در بوخوم در نوامبر ۲۰۲۲ به یک سازمان دولتی ایران مرتبط بود.»

 

وزارت امور خارجه آلمان در ادامه با استناد به این ادعا بیان کرد: «ما هیچ خشونت تحت کنترل خارجی را در آلمان تحمل نخواهیم کرد. برای نتیجه‌گیری و اتخاذ اقدامات بعدی، همچنین در سطح اتحادیه اروپا (علیه ایران)، منتظر دلایل محکمه برای صدور حکم خواهیم بود.»

 

پیش از این در همان روز، دادگاه عالی منطقه‌ای دوسلدورف یک مرد ایرانی-آلمانی را به دلیل تلاش برای آتش‌سوزی به دو سال و نه ماه حبس محکوم کرده بود.

 

دادگاه در حکمی مدعی شد که این توطئه با سازمان‌های دولتی ایران مرتبط بوده است.

 

متهم ۳۶ ساله یک کوکتل مولوتوف را به مدرسه‌ای در کنار کنیسه پرتاب کرد که منجر به خسارات جزئی شد. دادستان‌ها گفتند که او به دلیل امنیت بالای ساختمان، نتوانسته آن را به مدرسه همسایه پرتاب کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.