نوری قزلجه، نماینده مجلس گفت: این همه منابعی که در بودجه‌های سنواتی برای مراقبت‌های سایبری جدا می‌شود و بدون بحث در اختیار نهاد‌ها قرار میگیرد باید یک نتیجه‌ای داشته باشد. نهاد‌ها بودجه می‌گیرند که این حوزه را مدیریت کنند باز هم چنین اتفاقاتی می‌افتد باید مسئولین پاسخگو باشند. این کار‌ها صرفا اخلال چندساعته نیست و نگرانی‌های مردم باید رفع شود. وقوع حملات سایبری اینطور نباید جلوه کند که ضعف در این حوزه داریم. مسئولین باید چنین موضوعی را جبران کنند.

به گزارش جماران، به نقل از انتخاب، حملات سایبری متعدد در دوسال اخیر نگرانی‌های بسیاری را در این حوزه به وجود آورده، اما سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات به نظر نمی‌رسد اقدامات خاصی برای جبران این چالش‌های کرده باشند و کشور برای بار چندم از یک سوراخ گزیده می‌شود.

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس، درباره تعدد حملات سایبری گفت: پیگیری مشخص در این مورد را احتمالا کمیسیون انرژی داشته است و من درمورد پیگیری‌ها اطلاع ندارم. ما بعد از این همه سخت گیری‌ها در این حوزه و ایجاد محدودیت در بحث ارتباط با خارج از کشور که در خیلی جا‌ها مردم هزینه آن را با فیلترینگ می‌دهند؛ باید حداقل جلو این کار‌ها را بگیریم. وقوع این اتفاقات با وجود تجریبات گذشته خیلی عجیب است و باید یک بررسی و تفحص جدی صورت بگیرد که چرا این اتفاقات مکررا رخ می‌دهد.

وی در ادامه افزود: این همه منابعی که در بودجه‌های سنواتی برای مراقبت‌های سایبری جدا می‌شود و بدون بحث در اختیار نهاد‌ها قرار میگیرد باید یک نتیجه‌ای داشته باشد. نهاد‌ها بودجه می‌گیرند که این حوزه را مدیریت کنند باز هم چنین اتفاقاتی می‌افتد باید مسئولین پاسخگو باشند. این کار‌ها صرفا اخلال چندساعته نیست و نگرانی‌های مردم باید رفع شود. وقوع حملات سایبری اینطور نباید جلوه کند که ضعف در این حوزه داریم. مسئولین باید چنین موضوعی را جبران کنند.

نوری قزلجه درباره تذکر به وزیر ارتباطات در این رابطه اشاره کرد: صحبت کردن و تذکر به وزیر ارتباطات ساده است، اما مسئولین نیز خوشحالند که مجلس فعلا وقت ندارد و بحث بازگشت بودجه مطرح است و به نوعی خوشحالند که مجلس به پایان رسیده و نظارتی در این ناحیه دامن آن‌ها را نخواهد گرفت. از سوی دیگر نزدیکی سیاسی مجلس و دولت در این دوره به طور کلی نظارت‌های مجلس را کاهش داده است.

نوری قزلجه درباره مهاجرت نخبگان و تاثیر آن بر کاهش امنیت سایبری گفت: یکی از علل آسیب پذیری در حوزه سایبری و اختلال در پمپ بنزین‌ها و... مهاجرت نخبگان این عرصه خصوصا بعد از طرح مباحث مربوط به صیانت در کشور است که باید مسئولین نسبت به پاسخگویی در این زمینه اقدام کنند و جلو فرار مغز‌ها گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.