عارف نیا معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با اشاره به این نکته که باید معرفی حضرت فاطمه(س) و امام خمینی(ره) به کودکان و نوجوانان مد نظر قرار داده شود، افزود: پیشنهاد می‌شود تور یک روزه سفر به خمین برای دانش آموزان استان در هفته فرهنگی پیش رو در نظر گرفت شود.

به گزارش جماران؛ استاندار مرکزی گفت: از فرصت همزمانی هفته فرهنگی خمین، ولادت حضرت زهرا(س)، ولادت امام خمینی(ره) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باید بهره‌برده و توجه رسانه کشور معطوف به شهرستان خمین شود.

«فرزاد مخلص الائمه» روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی خمین، گفت: همانطور که در روز ولادت امام عصر(عج) همه نگاه‌ها به سمت جمکران است یا روز ولادت امام رضا(ع) به سمت مشهد، روز ولادت حضرت زهرا(س) همه توجه و نگاه‌ها باید به سمت خمین باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای با ارزش برگزاری هفته فرهنگی خمین در سال گذشته، گفت: نقاط قوت و ضعف باید به صورت کامل بررسی و امسال در سطح بالاتری نسبت به سال گذشته برگزار شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: امام خمینی(ره) متعلق به همه اقوام،گروه ها و مردم است، اما با این وجود در استان مرکزی به عنوان مولفه هویتی باید بیش از پیش از این ظرفیت معنوی استفاده شود.

 

نشست هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی خمین،

 

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز گفت: خدمات اجتماعی که سال گذشته در حاشیه برگزاری هفته فرهنگی خمین ارائه شد یکی از اقدامات موثر بود که پیشنهاد می.شود امسال در سطح گسترده تری انجام شود.

امین عارف نیا در تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی خمین بیان کرد: استقرار گروه‌های جهادی از جمله گروه پزشکان، داروخانه سیار، تیم های توانمندسازی و موکب‌ها از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این نکته که باید معرفی حضرت فاطمه(س) و امام خمینی(ره) به کودکان و نوجوانان مد نظر قرار داده شود، افزود: پیشنهاد می‌شود تور یک روزه سفر به خمین برای دانش آموزان استان در هفته فرهنگی پیش رو در نظر گرفت شود.

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: پخش فیلم با موضوعات مذهبی ملی و نگاه به زندگی حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از دیگر موارد در نظر گرفته شده است.

عارف نیا برپایی نمایشگاه آثار هنری، نمایشگاه عکس و کتاب و اسناد با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی را از برنامه‌های هفته فرهنگی خمین عنوان کرد.

 

نشست هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی خمین،

 

وی ادامه داد: گذرگاه فرهنگ، هنر و صنایع دستی با عنوان یادگار امام خمینی(ره) در هفته فرهنگی افتتاح می‌شود که محل مناسبی برای فعالیت کسب و کارهای فرهنگی هنری است.

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت رسانه ها، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته روزانه از سه شبکه رسمی کشور برای انعکاس این برنامه استفاده می‌شود، همچنین روز ولادت حضرت زهرا(س) پخش زنده از شبکه یک سیما صورت می‌گیرد و در کنار این موارد باید از ظرفیت خبرگزاری ها و دیگر رسانه‌ها نیز استفاده شود.

طبق گزارش ایرنا، دستگاه‌های مختلف اجرایی در این نشست در خصوص ظرفیت‌های در اختیار جهت همکاری در برگزاری هفته فرهنگی شهرستان خمین گزارش ارائه و مقرر شد از تمامی ظرفیت‌ها در برگزاری این رویداد فرهنگی استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.