مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس گفت: افزایش سن بازنشستگی را جفا در حق افرادی می‌دانم که نمی‌خواهند به دوره خدمتشان اضافه شود و از ابتدا و بر اساس قرارداد قبلی سن مشخصی برای بازنشستگی آنان تعیین شده است. مبانی محکم قانونی و شرعی برای رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی داریم و فکر می‌کنم شورای نگهبان به این مسأله توجه کرده و این مصوبه رد خواهد شد.

به گزارش جماران؛ مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس به مهر گفت: طبق قانون فعلی، سن بازنشستگی ۳۰ یا ۳۵ است و ما دو شکل برای بازنشستگی داریم. مجلس و دولت در نیمه راه نمی‌توانند در سن بازنشستگی تغییر ایجاد کنند و این کار خلاف قانون اساسی و شرع است.

وی افزود: بنده معتقدم که مصوبه افزایش سن بازنشستگی باید به صورت داوطلبانه باشد و از سوی دیگر افراد و دولت مجاز به این کار باشند، به این شکل که اگر فردی خواست بعد از بازنشستگی به دوران خدمت خود ادامه دهد و در قرآن کریم هم بر رضایت طرفین تاکید شده است.

 

نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری

 

نماینده قم در مجلس گفت: افزایش سن بازنشستگی را جفا در حق افرادی می‌دانم که نمی‌خواهند به دوره خدمتشان اضافه شود و از ابتدا و بر اساس قرارداد قبلی سن مشخصی برای بازنشستگی آنان تعیین شده است. مبانی محکم قانونی و شرعی برای رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی داریم و فکر می‌کنم شورای نگهبان به این مسأله توجه کرده و این مصوبه رد خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.