محمد باقر فرزانه ​امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: مواردی که می تواند تقوای اجتماعی را از بین ببرد از جمله گام برداشتن نخبگان و خواص جامعه برای منافع شخصی، تغییر انگیزه های عده زیادی از مردم از اعتقادی به مادی، اختصاص اموال عمومی به نور چشمی ها، فاسد شدن جوانان، افزایش اختلافات طبقاتی، فراموش کردن محرومان، دلربایی و طنازی زنان و ضایع شدن معروف ها و توجیه بی عدالتی است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، امام جمعه موقت مشهد در تبیین علل انجام عملیات طوفان الاقصی گفت: سوال می شود که چرا حماس این عملیات را اجرا کرد که مهمترین دلیل، رهایی از ۷۵ سال ظلم و ستم صهیونیستهاست زیرا اگر ملتی بخواهد از اسارت آزاد شود باید به دریای متلاطم مواجهه با قدرتها بزند.

 

محمد باقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: یکی دیگر از دلایل آن است که فقط ۶ هزار فلسطینی در یکی از زندان های صهیونیستها اسیر هستند که مدت زندانی شدن برخی از آنان به ۴۰ سال می رسد و ادامه این اسارت دیگر قابل تحمل نبود.

 

وی ادامه داد: همچنین حماس مطلع شده بود که صهیونیستها قصد دارند ۲ میلیون صهیونیست دیگر را با شهرک سازی در این منطقه مستقر کنند.

 

امام جمعه موقت مشهد گفت: از اهداف دیگر عملیات طوفان الاقصی ایجاد حکومت واحد در فلسطین، از بین رفتن صهیونیسم و نجات فلسطینیان از این ظلم ۷۵ ساله است و اکنون نیز که بیش از ۴۰ روز از جنگ می گذرد و چندین هزار نفر کشته اند اثرش آن بوده که یک ضربه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی سخت به اسرائیل وارد شده و چهره ددمنشانه اش برای دنیا عریان شده است به طوری که همه مردم آگاه دنیا فریاد "مرگ بر اسرائیل" سر داده اند.

 

امام جمعه موقت مشهد در تشریح دلایل حمایت آمریکا از صهیونیسم نیز گفت: آمریکا و انگلیس چندین سال قبل پایگاه نظامی صهیونیسم را در منطقه ایجاد کردند تا بر بخش نظامی و سیاست کشورهای عربی مسلط شوند و به تدریج بین صهیونیسم و کشورهای عربی ارتباط برقرار گردد ضمن آن که آنها از تاثیر فرهنگی ایران، قدرت اقتصادی چین و قدرت نظامی روسیه هراس دارند.

 

فرزانه افزود: فلسفه وجود حضور مستقیم آمریکا در این جنگ نیز ادامه تسلط نظامی اش بر منطقه و ترس از ایران، چین و روسیه است.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد به تشریح شاخص های تقوای اجتماعی نشات گرفته از انقلاب اسلامی پرداخت و ادامه داد: اتحاد، یکی بودن خواسته و تمایلات ملت، تعدیل علایق برای کشور، تعاون و کمک به همنوعان و گرفتن تصمیم واحد از جمله این شاخصه هاست که در کشور ما جاری است.

 

امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد:مواردی که می تواند تقوای اجتماعی را از بین ببرد از جمله گام برداشتن نخبگان و خواص جامعه برای منافع شخصی، تغییر انگیزه های عده زیادی از مردم از اعتقادی به مادی، اختصاص اموال عمومی به نور چشمی ها، فاسد شدن جوانان، افزایش اختلافات طبقاتی، فراموش کردن محرومان، دلربایی و طنازی زنان و ضایع شدن معروف ها و توجیه بی عدالتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.