روز پنجشنبه، پدر شهید روح‌الله عجمیان مهمان برنامه صبحگاهی شبکه یک صدا و سیما بود. او در این برنامه نسبت به نحوه رسیدگی پرونده فرزند خود اعتراض کرد و ادعا داشت که علی اکبر ولایتی با دخالت‌های خود در این پرونده باعث آزاد شدن قاتلان فرزندانش و مانع اعدام آن‌ها شده است.

به گزارش جماران؛ دیده بان ایران نوشت: بیات، وکیل خانواده دکتر قره‌حسنلو در واکنش به ادعاهای پدر شهید روح‌الله عجمیان مبنی بر نقش علی اکبر ولایتی در این پرونده گفت: دکتر ولایتی هیچگونه دخالتی در این پرونده نداشته و ندارد. اجازه طرح چنین مدعایی در رسانه ملی شگفت‌آور بود. آن هم با وجود اینکه در پرونده هیچ‌گونه دلیلی مبنی بر دخالت دکتر قره‌حسنلو و همسرشان در خصوص قتل و حتی ضرب و شتم وجود نداشته است.در چنین شرایطی این پرسش پیش می‌آید که آیا طرح هرگونه شبهه و مسئله در پرونده، ولو صرفاً در حوزه مسائل علمی و حقوقی از سوی طرف مقابل و وکلای آنان نیز با چنین سعه صدری از سوی حاکمیت و مسئولین حقوقی مواجه می‌شود یا فقط برخی از چنین امتیازی برخوردارند؟

روز پنجشنبه، پدر شهید روح‌الله عجمیان مهمان برنامه صبحگاهی شبکه یک صدا و سیما بود. او در این برنامه نسبت به نحوه رسیدگی پرونده فرزند خود اعتراض کرد و ادعا داشت که علی اکبر ولایتی با دخالت‌های خود در این پرونده باعث آزاد شدن قاتلان فرزندانش و مانع اعدام آن‌ها شده است.

اما منظور پدر شهید عجمیان از دخالت‌های ولایتی، احتمالا درمورد احکام صادر شده برای دکتر حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه قره‌حسنلو است. چراکه سال گذشته، در جریان رسیدگی به این پرونده، خبرهای غیررسمی شنیده می‌شد که علی اکبر ولایتی که خود از جامعه پزشکان کشور است، باعث شکسته شدن حکم اعدام حمید قره‌حسنلو شده است که در نهایت حمید قره‌حسنلو به 15 سال و همسرش به 5 سال حبس نفی بلد محکوم شدند.

دکتر ولایتی هیچگونه دخالتی در این پرونده نداشته و ندارد

محسن بیات وکیل خانواده دکتر قره‌حسنلو درباره ادعای پدر شهید عجمیان مبنی بر نقش دکتر ولایتی در این پرونده  گفت: «دکتر ولایتی هیچگونه دخالتی در این پرونده نداشته و ندارد. ضمن ابراز تاسف از جان باختن مرحوم عجمیان، این سوء تفاهم برای پدر ایشان بی‌اساس است. کمااینکه رئیس کل محترم دادگستری استان البرز هم این ادعا را رد کردند.»

این وکیل دادگستری درباره مطرح شدن این ادعا در صدا و سیما، گفت: «اجازه طرح چنین مدعایی در رسانه ملی شگفت‌آور بود. آن هم با وجود اینکه در پرونده هیچ‌گونه دلیلی مبنی بر دخالت دکتر قره‌حسنلو و همسرشان در خصوص قتل و حتی ضرب و شتم وجود نداشته است.»

بیات ادامه داد: «برخلاف رویه مرسوم در کلیه برنامه‌های تلویزیونی که در مقابل هرگونه ادعای مطرح از سوی هر شخص علیه دیگری به طرف مقابل اجازه پاسخگویی داده می‌شود تا شائبه هرگونه ذهنیت بخشی یکسویه منتفی باشد، مع‌الاصف چنین مطلبی اجازه طرح پیدا می‌کند. در چنین شرایطی این پرسش پیش می‌آید که آیا طرح هرگونه شبهه و مسئله در پرونده، ولو صرفاً در حوزه مسائل علمی و حقوقی از سوی طرف مقابل و وکلای آنان نیز با چنین سعه صدری از سوی حاکمیت و مسئولین حقوقی مواجه می‌شود یا فقط برخی از چنین امتیازی برخوردارند؟»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.